otvarta

OTVARTA

OTVARTA to wirtualny operator telefonii komórkowej (MVNO), który zaczął świadczyć usługi w 2004 roku. Jednak wówczas jego oferta była dedykowana wyłącznie dla klientów biznesowych. Dopiero w 2018 operator zdecydował się na przygotowanie usług dla klientów indywidualnych. Działa w oparciu o infrastrukturę sieci Polkomtel (sieć Plus). Pozwala to na objęcie zasięgiem całej Polski. W wybranych rejonach można korzystać ze standardu łączności 5G, w pozostałych – LTE+.

OTVARTA oferuje zarówno usługi telekomunikacyjne, jak i mobilny internet. W chwili obecnej dostępne są cztery abonamenty, z których najtańszy to wydatek zaledwie 7,99 zł/m-c. Poza najtańszym pakiety telekomunikacyjne mają nielimitowane rozmowy na telefony komórkowe i stacjonarne. Opłaty za SMS-y i MMS-y oraz ilość dostępnego GB różnią się w zależności od oferty. W najdroższej można liczyć na 31 GB transferu. Internet mobilny to z kolei cztery propozycje – od 5 do 200 GB transferu.



Historia

Oferta


... w przygotowaniu ;)

Opinie


... w przygotowaniu ;)

FAQ


Konfiguracja telefonu

Po pierwszym uruchomieniu karty SIM telefon wyświetlił wiadomości systemowe, co mam z nimi zrobić? Karta SIM przy pierwszym uruchomieniu (pierwsze uruchomienie w sieci lub po przełożeniu do innego urządzenia) automatycznie otrzyma wiadomości zawierające ustawienia niezbędne do korzystania z internetu oraz wysyłania i odbierania wiadomości MMS. Wiadomości konfiguracyjne wystarczy otworzyć i zatwierdzić instalację otrzymanych w nim ustawień. Wiadomości konfiguracyjne MMS oraz do internetu zostały przypadkowo skasowane. Jak mogę je odzyskać? W celu ponownego otrzymania wiadomości konfiguracyjnych należy wysłać SMS o treści odpowiednio: MMS lub INTERNET na numer 8090. Nie działa internet – co mam zrobić? Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja punktu dostępu APN dla internetu. W celu otrzymania konfiguracji dotyczącej internetu wystarczy wysłać SMS o treści INTERNET na numer 8090. W odpowiedzi zostanie przesłany zwrotną wiadomość, zawierającą dane do konfiguracji. Po jej odczytaniu należy zatwierdzić instalację otrzymanych ustawień. Instrukcja konfiguracji APN w sieci OTVARTA dostępna jest tutaj. Pomoc w przypadku nieotrzymania wiadomości konfiguracyjnej lub wystąpienia kolejnych problemów z konfiguracją można uzyskać pod numerem telefonu: 699 711 699. Nie mogę wysyłać ani odbierać wiadomości MMS. Dlaczego? Przyczyną może być nieprawidłowa konfiguracja punktu dostępu APN dla MMS. W celu otrzymania konfiguracji dotyczącej MMS wystarczy wysłać SMS o treści MMS na numer 8090. W wiadomości zwrotnej zostanie przesłana konfiguracja – należy zatwierdzić instalację otrzymanych ustawień. W przypadku nieotrzymania wiadomości konfiguracyjnej lub wystąpienia dalszych problemów z konfiguracją MMS, pomoc można uzyskać pod numerem telefonu: 699 711 699. Korzystam z usługi stały adres IP. Jak skonfigurować urządzenie, aby adres działał prawidłowo? Konfiguracja punktu dostępu APN dla urządzeń korzystających ze stałego adresu IP została przedstawiona w dokumentach dotyczących zawieranej umowy. W celu uzyskania pomocy w konfiguracji urządzenia działającego ze stałym adresem IP oraz dodatkowych informacji dotyczących usługi stałego adresu IP można skontaktować się z działem obsługi klienta pod numerem telefonu: 699 711 699. Nie mogę wysyłać ani odbierać wiadomości SMS, co zrobić? Większość dostępnych urządzeń posiada prawidłowo skonfigurowane ustawienia dotyczące wiadomości SMS. W przypadku braku tych ustawień mogą pojawić się problemy z wysyłaniem i odbieraniem wiadomości SMS. Wówczas należy w „ustawieniach urządzenia” dotyczących konfiguracji wiadomości SMS, w pozycji „centrum SMS” wpisać numer: +48 601 000 310. Mam roaming. Połączenia głosowe działają, jednak nie mogę wysyłać MMS i korzystać z internetu za granicą. Jak rozwiązać ten problem? W celu korzystania z usług MMS i internet w roamingu (dotyczy ofert, dla których roaming jest dostępny), na karcie SIM musi być uruchomiona usługa GPRS Roaming. Usługa ta domyślnie na karcie SIM jest wyłączona, jej aktywacji można dokonać telefonicznie pod numerem: 699 711 699. Należy też sprawdzić, czy urządzenie jest prawidłowo skonfigurowanie, aby nie blokowało wiadomości MMS i internetu w roamingu.

Konfiguracja modemu – prosta instrukcja w 7 krokach:

1. Podłącz modem do komputera – nastąpi automatyczna instalacja modemu. 2. Na pulpicie komputera pojawi się nowa ikona, której nazwa będzie skrótem nazwy modemu – np. jeśli podłączasz modem Huawei E3372 LTE, to nazwa ikony będzie: Huawei E3372. 3. Kliknij w nową ikonę obrazującą podłączony modem, aby wyświetlić stronę administracyjną modemu (aby samodzielnie otworzyć stronę zarządzania, należy w przeglądarce internetowej wpisać adres: http://192.168.8.1). 4. Podaj numer PIN i kliknij w przycisk ZASTOSUJ 5. Wejdź w: USTAWIENIA / USTAWIENIA POŁĄCZENIA / ZARZĄDZANIE PROFILAMI i wybierz: NOWY PROFIL. Następnie uzupełnij pola: • Nazwa profilu: OTVARTA • APN: www.mobilny.pl Pozostałe pola pozostaw puste i kliknij w przycisk ZAPISZ. 6. Wybierz przycisk ZASTOSUJ w celu ustawienia profilu OTVARTA jako domyślny. Po kliknięciu w ten przycisk modem zostaje skonfigurowany. 7. Jeśli chcesz połączyć się z internetem, na stronie głównej (administracyjnej) modemu kliknij w przycisk POŁĄCZ. Zakończenie połączenia następuje po kliknięciu w przycisk ROZŁĄCZ na stronie głównej modemu. Konfiguracja routera – dowiedz, jak szybko i łatwo możesz to zrobić. 1. Włącz router. 2. Aby nawiązać połączenie z routerem mobilnym wyszukaj - wśród dostępnych sieci bezprzewodowych - sieć o SSID zgodnym z podanym na etykiecie znamionowej routera. Kliknij w przycisk POŁĄCZ. Pojawi się komunikat z prośbą o podanie klucza szyfrowania. Wpisz klucz szyfrowania, który także znajduje się na etykiecie znamionowej routera. Dla przykładu: jeśli instalujesz router np. Huawei E5373 LTE, to na etykiecie znamionowej tego routera znajdziesz numer HUAWEI-E5373-..., i tak też będzie nazywała się sieć bezprzewodowa, której szukasz). 3. Wpisz w przeglądarkę internetową adres: http://192.168.8.1. Po wczytaniu się strony zaloguj się do panelu zarządzania poprzez wprowadzenie nazwy użytkownika i hasła (są ustawione domyślnie): • Nazwa użytkownika: admin • Hasło: admin Podaj również numer PIN do karty SIM lub wybierz zakładkę USTAWIENIA / ZABEZPIECZENIA / ZARZĄDZANIE KODEM PIN, wpisz numer PIN i kliknij w przycisk ZASTOSUJ. 4. Wykonaj konfigurację połączenia wychodząc w zakładkę USTAWIENIA / SZYBKA KONFIGURACJA i wybierz NOWY PROFIL. Na ekranie pojawią się następujące pola do uzupełnienia: • Nazwa profilu: OTVARTA • APN: www.mobilny.pl Pozostałe pola pozostaw puste. Pamiętaj, aby nazwę profilu zmienić na OTVARTA. 5. Kliknij w przycisk ZAPISZ, następnie 3 razy wybierz przycisk NASTĘPNY, a następnie kliknij w przycisk ZAKOŃCZ.

PIN i PUK - Aktywacja karty SIM

1. Jaką kartę SIM otrzymam razem z umową? Czy będzie ona pasowała do mojego telefonu? Karta SIM dostarczona wraz z umową jest dostosowana do wszystkich trzech standardów. Można z niej korzystać zarówno w telefonie tradycyjnym, jak i w najnowszych modelach smartfonów, modemach i routerach. Wystarczy z dostarczonego plastiku wyłamać kartę w formacie, który obsłuży posiadane urządzenie: SIM, Micro SIM lub Nano SIM. Warto jednak pozostawić pozostałą cześć karty, może ona przydać się w przyszłości, m.in. przy zmianie urządzenia, z którego korzystamy obecnie. Na plastiku, w którym została zamocowana karta SIM umieszczony jest też numer seryjny karty SIM, PIN oraz PUK. 2. Gdzie znajdę numer PIN? Numery PIN i PUK zostały umieszczone na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Dlatego też po wyłamaniu karty SIM zaleca się zachowanie pozostałych elementów. 3. Co się stanie jeśli pomylę się przy wpisywaniu numeru PIN? W przypadku wprowadzenia trzykrotnie nieprawidłowego numeru PIN zostanie wyświetlone zapytanie o numer PUK. Po jego prawidłowym wpisaniu należy ustawić nowy PIN. 4. Gdzie znajdę numer PUK? Numer PUK został umieszczony na plastikowym elemencie przesłanym wraz z umową, na którym została fabrycznie zamocowana karta SIM. Dlatego też po wyłamaniu karty SIM zaleca się zachowanie pozostałych elementów. 5. Po kilkukrotnym wpisaniu numeru PUK karta SIM nie loguje się w sieci. Co to znaczy? W przypadku wpisania 10 razy błędnego numeru PUK, karta SIM zostaje zablokowana. Odblokowanie karty SIM możliwe jest tylko i wyłącznie poprzez jej wymianę. Zablokowanie karty SIM oraz chęć otrzymania duplikatu karty należy zgłosić pod numer telefonu: 699 711 699. Opłata za wydanie duplikatu jest określona w cenniku i zostanie doliczona do kolejnej faktury. Odebranie karty SIM od kuriera należy zgłosić pod numerem telefonu: 699 711 699 – zostanie wtedy aktywowana. Wysłany duplikat karty SIM umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem, co oznacza, że wymiana karty SIM nie powoduje zmiany numeru telefonu. Numer PUK można też uzyskać dzwoniąc pod numer telefonu: 699 711 699. 6. Kiedy otrzymana karta SIM stanie się aktywna? Termin aktywacji karty SIM zależny jest od tego, czy aktywowany numer jest nowym, czy też przenoszonym numerem, jednak zawsze jest określony w zawieranej umowie. Aktywacja nowego numeru zwykle odbywa się w ciągu 10 dni od momentu złożenia zamówienia. Aktywacja przenoszonego numeru zależna jest od umowy zawartej z dotychczasowym operatorem oraz od wybranego trybu przeniesienia numeru. 7. Zgubiłem telefon wraz z kartą SIM. Co robić w takim przypadku? W przypadku zagubienia karty SIM należy zgłosić jej blokadę pod numerem telefonu: 699 711 699. W czasie rozmowy telefonicznej karta SIM zostanie zablokowana. Jednocześnie przyjmujący zlecenie zablokowania karty SIM udzieli informacji, w jakim czasie wyślemy duplikat zagubionej karty SIM. Opłata za wymianę karty SIM jest określona w cenniku. Zostanie ona doliczona do kolejnej faktury. Po odebraniu karty SIM od kuriera należy zgłosić jej odblokowanie pod numerem telefonu: 699 711 699. Wysłany duplikat karty umożliwia korzystanie z usług z dotychczasowym numerem (wymiana karty nie powoduje zmiany numeru telefonu).

Blokada i wymiana karty SIM

W celu dokonania wymiany lub blokady karty SIM należy skontaktować się z Telefonicznym Biurem Obsługi Abonenta pod numerem telefonu 699 711 699 (opłata zgodnie z cennikiem operatora). Po otrzymaniu od kuriera przesyłki z kartą SIM należy ponownie skontaktować się z Telefonicznym Biurem Obsługi Abonenta w celu dokonania aktywacji karty SIM. Wymiana karty SIM nie powoduje zmiany numeru telefonu z którego korzysta abonent. W wyniku wymiany karty SIM nie będą dostępne dane zapisane na dotychczasowej karcie. Zaleca się wykonanie kopii danych w celu umieszczenia ich na nowo otrzymanej karcie.

Nielimitowane rozmowy i SMS do wszystkich sieci

Jeśli chcesz dzwonić bez ograniczeń do wszystkich swoich krewnych i znajomych, prowadzisz własną firmę lub zależy Ci na oszczędnościach, abonament bez limitu w OTVARTA to oferta dla Ciebie. Korzystne pakiety zawierające nielimitowane rozmowy do wszystkich i SMS-y w nieograniczonych ilościach to gwarancja tanich i długich rozmów i wymian wiadomości z użytkownikami dowolnej sieci. Wybierz ofertę operatora, który zamiast wiązać Cię niewygodnymi umowami, zapewnia Ci maksimum swobody, byś mógł cieszyć się długimi rozmowami i stałym kontaktem z ważnymi dla Ciebie ludźmi. Abonament bez limitu na rozmowy i SMS-y – oferta Nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci i SMS-y bez ograniczeń dostępne są w sieci OTVARTA w ramach kilku różnych pakietów. Można z nich skorzystać na mocy umowy na czas określony lub nie wiążąc się z nami zbędnymi zobowiązaniami na mocy umowy na czas nieokreślony. Warto zauważyć, że najszerszy z pakietów oprócz nielimitowanych SMS-ów zapewnia również MMS-y bez ograniczeń. Usługi te dostępne są w następujących pakietach abonamentu no-limits: na umowie na czas nieokreślony w pakietach O! Korzystna! 5G (bez limitu SMS) lub O! Swobodna! 5G i O! Gigantyczna! 5G (bez limitu SMS i MMS), na umowie na 24 m-ce w pakiecie O! Mam wszystko! 5G (bez limitu SMS). Składniki oferty usług nielimitowanych Naszą ofertę usług nielimitowanych można rozłożyć na kilka ważnych składników. Wszystkie one są dostępne w pakietach takich jak O! Korzystna! 5G, O! Swobodna! 5G, O! Gigantyczna! 5G czy O! Mam wszystko! 5G. Poznaj bliżej każdy z tych składników i ich korzyści: rozmowy bez limitu do wszystkich sieci – brak limitu minut pozwala prowadzić niekończące się rozmowy z przyjaciółmi i rodziną nie tylko w obrębie sieci OTVARTA, ale też z abonentami dowolnej innej sieci komórkowej; nielimitowane rozmowy na telefony stacjonarne – brak ograniczeń dla rozmów wychodzących z użytkownikami telefonów stacjonarnych to opcja pozwalająca na częste i długie rozmowy ze starszymi członkami rodziny nadal preferującymi tradycyjne telefony oraz z urzędami czy firmami; nielimitowane SMS-y – nieograniczona liczba wiadomości tekstowych pozwala prowadzić niekończącą się wymianę SMS-ów bez obaw o nagłe zablokowanie usługi. Nielimitowane rozmowy i SMS-y - dla kogo są przeznaczone ? Nielimitowane połączenia do wszystkich sieci i SMS-y bez limitu to oferta, z której korzystać mogą wszyscy. W sposób szczególny dedykowana jest osobom o dużej potrzebie prowadzenia prywatnych czy zawodowych rozmów telefonicznych lub wymiany informacji za pomocą SMS-ów. Najważniejsze grupy docelowe naszej oferty to: nastolatkowie i wszyscy, którzy chcą być w stałym kontakcie z innymi; wszyscy, dla których liczy się komunikacja nie tylko przez media społecznościowe, ale i przez SMS-y; małe, średnie i duże firmy szukające oferty abonamentu dla firm; krewni i przyjaciele z różnych sieci; osoby, które najlepiej czują się komunikując się z innymi przez telefon i zawsze mają dużo do powiedzenia; firmy typu call center lub inne rodzaje działalności z telefoniczną obsługą klienta; pary spędzające dużo czasu na odległość; seniorzy i ich rodziny; studenci, którzy potrzebują być w stałym kontakcie z innymi Abonament na nielimitowane rozmowy i SMS-y - Dlaczego warto? Nielimitowane rozmowy do wszystkich i SMS-y bez limitu to propozycja, z której wynika wiele praktycznych korzyści. Oferując te opcje w ramach kilku korzystnych pakietów dostosowaliśmy ją do różnorodnych potrzeb klientów prywatnych i biznesowych. Najważniejsze zalety naszej oferty to: wybór tanich pakietów dostosowanych do różnych budżetów; opcja nielimitowanych SMS-ów, a w jednym z pakietów - również MMS-ów; możliwość zawarcia umowy na czas nieokreślony, czyli bez zobowiązań; możliwość nieograniczonej długości połączeń wychodzących do wszystkich sieci w Polsce; brak ryzyka utraty możliwości wykonywania połączeń czy wysyłania SMS-ów po wyczerpaniu środków, jak ma to miejsce w ofertach na kartę. Abonament bez limitu rozmów i SMS-ów Rozmawiaj z bliskimi bez ograniczeń! Jeśli lubisz dużo rozmawiać, prowadzisz biznes lub mieszkasz daleko od swoich najbliższych, postaw na nielimitowane rozmowy do wszystkich i SMS-y bez limitu w elastycznej sieci OTVARTA. Skorzystaj z możliwości, jakie daje brak ograniczeń w kwestii długości rozmów, liczby wysłanych wiadomości oraz czasu trwania umowy i rozmawiaj do woli z bliskimi i partnerami w biznesie.

Kody USSD

USSD (ang. Unstructured Supplementary Service Data) - w Polsce bardziej nazywana jako: szybkie kody, krótkie kody, ekspresowe kody lub kody USSD.

Specjalne sekwencje kodów służą one wymianie informacji pomiędzy użytkownikiem telefonu komórkowego a siecią komórkową. Dzięki nim można w szybko sposób zarządzać usługami, kontem, uzyskać informacje od swojego operatora.

Najczęściej wykorzystywane są do sprawdzenia stanu konta, obecnej taryfy, własnego numeru telefonu czy pozostałych minut bądź SMS-ów/MMS-ów lub danych pakietowych (Internetu).


Krótkie kody USSD dla Otvarta

MOBILNY INTERNET
*101# - Aktywne Serwisy
*136# - Dostępna ilość transmisji danych
*126# - Pakiet Internet NOC

ABONAMENT
*101# - Aktywne Serwisy
*136# - Usługa Internet
*121# - Pakiet wakacyjny oraz Pakiet Internet NOC
*125# - Sprawdzenie swojego numeru telefonu

Technologie: GPRS, UMTS, LTE


Każdy kolejny standard transmisji jest rozszerzeniem poprzedniego chyba, że napisano inaczej.
Przedstawione poniżej prędkości są rozumiane w domyśle jako prędkości pobierania danych


GPRS (2G) – prędkość do 53,6 kb/s
EDGE (2,5G) – prędkość do 236,8 kb/s
UMTS (WCDMA, 3G) - prędkość do 384 kb/s
HSDPA – prędkością do 14,4 Mb/s
HSUPA (rozszerzenie UMTS) - prędkością do 5,76 Mb/s
HSPA (3,5G – HSDPA + HSUPA) - prędkość do 14,4 Mb/s oraz do 5,76 Mb/s (wysyłanie)
HSPA+ (rozszerzenie UMTS) - prędkość do 28,8 Mb/s oraz do 5,76 Mb/s (wysyłanie)
HSPA+ DC (rozszerzenie UMTS) - prędkość do 56 Mb/s oraz do 22 Mb/s (wysyłanie)
LTE (4G - następca 3G) - prędkości do 100 Mb/s (docelowo 300 Mb/s) oraz do 50 Mb/s (wysyłanie)
5G - prędkości do 20 Gb/s w łączu do terminala (pobieranie – download) oraz do 10 Gb/s (wysyłanie - upload)

Proxy


Serwer pośredniczący (oprogramowanie lub serwer z odpowiednim oprogramowaniem), które dokonuje pewnych operacji (zwykle nawiązuje połączenia) w imieniu użytkownika.

Dlaczego warto korzystać z proxy?


Najważniejszym punktem jest wzrost bezpieczeństwa, ponieważ najprościej rzecz ujmując łączenie z danym serwisem (stroną www) następuje nie z naszego IP ale innego pośredniczącego (IP proxy) więc w ten sposób uniemożliwiamy zbieranie cennych informacji o naszych preferencjach przez różnego rodzaju boty i inne systemy reklamowe.

Zalety proxy:

  • dużo krótszy czas oczekiwania na załadowanie się strony WWW (gdyż jest ona ściągana z blisko położonego serwera w sieci W3cache, który przeważnie używa szybkich łącz o wysokiej przepustowości)
  • serwer proxy ma lepsze łącza, niż bezpośrednie korzystanie z docelowego serwera – jeśli jest on wolny
  • zmniejszenie przepływu danych na dalekich dystansach (odciążenie słabszych łącz internetu)
  • jeśli ktoś przed nami pobierał te same strony lub inne zasoby przez dany serwer proxy, to nasz komputer ściągnie ją z proxy od razu
  • ukrywanie adresu IP komputera na którym pracujemy

Rodzaje proxy:

  • Proxy wysoce anonimowe (L1) - ukrywa nasze IP i fakt realizowania zapytania poprzez proxy
  • Proxy anonimowe – ukrywa nasze IP, ale identyfikuje się jako proxy
  • Proxy transparentne – nie ukrywa naszego IP i identyfikuje się jako proxy (ale przyśpiesza szybkość łączenia)

Tabela pobierania


Sprawdź jak długo będziesz pobierał dany plik przy twoim łączu internetowym. Czas pobierania wyrażony jest w minutach

Łącze 100MB 700MB 4,7GB
256 kb53,33373,332184,53
512 kb26,67186,671092,27
1 mb13,3393,33546,13
2 mb6,6746,67273,07
3 mb4,4431,11182,04
4 mb3,3323,33136,53
5 mb2,6718,67109,23
6 mb2,2215,5691,02
7 mb1,913,3378,02
8 mb1,6711,6768,27
9 mb1,4810,3760,68
10 mb1,339,3354,61
15 mb0,896,2236,41
20 mb0,674,6727,31
25 mb0,533,7321,85
30 mb0,443,1118,2
40 mb0,332,3313,65
50 mb0,271,8710,92
60 mb0,221,569,1
70 mb0,191,337,8
80 mb0,171,176,83
90 mb0,151,046,07
100 mb0,130,935,46
120 mb0,110,784,55
150 mb0,090,623,64
200 mb0,070,472,73

Download, Upload, Ping


Czyli trzy pojęcia składające się na wynik testu łącza internetowego

Download- szybkość pobierania z sieci danych na twoje urządzenie wyrażana zazwyczaj w Mbit/s.

Upload - szybkość wysyłania do sieci.

Ping - szybkość odpowiedź (liczona w milisekundach). Im mniej tym lepiej. Czyli jak szybko "reaguje nasza sieć" (ile muszę czekać).


PS. Zazwyczaj w warunkach domowych (Internet domowy) prędkość pobierania względem wysłania jest wyższa gdyż jest to zazwyczaj łącze asymetryczne a użytkownik jest zainteresowany aby jak najszybciej pobierać z sieci (np. wczytywanie stron www). Łącze symetryczne więc ma taką samą szybkość pobierania i wysyłania Prędkość wysyłania przydatna jest w przypadku "wgrywania" danych na zewnętrzne serwery np. upload zdjęć, filmów itp.