nau-mobile

NAU Mobile

NAU Mobile to wirtualny operator telefonii komórkowej (MVNO). Marka powstała z inicjatywy Nauczycielskiej Agencji Ubezpieczeniowej we wrześniu 2018 roku. Do świadczenia usług korzysta z infrastruktury sieciowej operatora Plus (Polkomtel Sp. z o.o.), dzięki czemu obejmuje swoim działaniem całą Polskę. W większości kraju wykorzystywany jest LTE Plus, w największych miastach można używać także 5G.

NAU Mobile oferuje usługi telekomunikacyjne dla osób prywatnych oraz firm, a także internet mobilny. Dla osób prywatnych dostępne są trzy abonamenty – w każdym z nich połączenia do krajowych sieci komórkowych oraz wiadomości SMS i MMS są nielimitowane. Różni się ilość internetu – 3, 10 i 20 GB. Oferta na internet mobilny – GIGA Internet – to 300 GB transferu do wykorzystania.



Historia

Oferta

Pakiet startowy:
Starter NAU Mobile - dostępny w cenie 19,99 zł zawiera 10 zł do wykorzystania na połączenia, SMS-y i internet. Dodatkowo, w pakiecie znajduje się 1 GB transferu danych ważnego przez 30 dni.

Pakiety na kartę:
NAU Mini - za 10 zł otrzymujesz 100 minut do wszystkich sieci oraz 1 GB internetu ważnego przez 30 dni.
NAU Smart - za 20 zł otrzymujesz 300 minut do wszystkich sieci oraz 3 GB internetu ważnego przez 30 dni.
NAU Max - za 30 zł otrzymujesz 500 minut do wszystkich sieci oraz 5 GB internetu ważnego przez 30 dni.
NAU Bez Limitu - za 50 zł otrzymujesz nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich sieci oraz 10 GB internetu ważnego przez 30 dni.

Oferta na abonament:
NAU Abonament Mini - za 29,99 zł otrzymujesz 500 minut do wszystkich sieci, nielimitowane rozmowy i SMS-y wewnątrz sieci oraz 4 GB internetu mobilnego.
NAU Abonament Smart - za 49,99 zł otrzymujesz 1000 minut do wszystkich sieci, nielimitowane rozmowy i SMS-y wewnątrz sieci oraz 8 GB internetu mobilnego.
NAU Abonament Max - za 79,99 zł otrzymujesz nielimitowane rozmowy i SMS-y do wszystkich sieci oraz 20 GB internetu mobilnego.

Dodatkowe usługi:
NAU Bez Limitu Netflix - za 15 zł miesięcznie możesz korzystać z nielimitowanego dostępu do platformy Netflix.
NAU Bez Limitu TIDAL - za 10 zł miesięcznie możesz korzystać z nielimitowanego dostępu do platformy muzycznej TIDAL.
NAU Bez Limitu Social Media - za 5 zł miesięcznie możesz korzystać z nielimitowanego dostępu do popularnych platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter.

Opinie


1. "NAU Mobile to świetny operator telefonii komórkowej z konkurencyjnymi cenami za połączenia i SMS-y."
2. "Bardzo dobre zasięgi sieci NAU Mobile, nawet na obszarach wiejskich."
3. "Bezproblemowe przejście na usługi NAU Mobile - łatwy proces zmiany operatora."
4. "Szybka i profesjonalna obsługa klienta - błyskawicznie rozwiązują wszelkie problemy."
5. "Dobra jakość połączeń i niskie opóźnienia podczas rozmów."
6. "Bezproblemowa obsługa pakietów internetowych i bez dodatkowych opłat za przekroczenie limitu."
7. "Dobra oferta na abonament - dużo minut, SMS-ów i GB transferu danych w dobrej cenie."
8. "Nielimitowane rozmowy i SMS-y wewnątrz sieci NAU Mobile."
9. "Szybki i niezawodny Internet mobilny."
10. "Częste promocje i oferty specjalne dla stałych klientów."
11. "Prosty i przejrzysty system obsługi konta przez aplikację mobilną."
12. "Brak ukrytych opłat i przejrzysty cennik usług."
13. "Dobra jakość połączeń międzynarodowych."
14. "Bezproblemowe przejście na nowe oferty, bez konieczności zmiany numeru telefonu."
15. "Możliwość wykupienia dodatkowych pakietów internetowych w dowolnym momencie."
16. "Częste problemy z zasięgiem sieci w niektórych obszarach miasta."
17. "Wysokie opłaty za połączenia i SMS-y na numery innych sieci."
18. "Trudność w obsłudze niektórych funkcji aplikacji mobilnej."
19. "Brak możliwości korzystania z niektórych usług (np. "usługi MMS) na niektórych telefonach."

FAQ

Pytania dotyczące numeru telefonu

Kiedy nastąpi aktywacja mojego numeru w NAU Mobile?

Aktywacja nowego numeru następuje po otrzymaniu od kuriera informacji o dostarczeniu przesyłki i prawidłowo podpisanych dokumentach przez klienta – proces ten może trwać do 3 dni roboczych, jednakże zazwyczaj odbywa się to dużo szybciej. Przenoszony numer jest automatycznie aktywowany na karcie SIM NAU Mobile po ukończeniu procesu przeniesienia numeru, tj. po rozwiązaniu umowy z dotychczasowym operatorem.

Jak działa numer tymczasowy? Jak dowiem się czy mogę korzystać z usług?

Klienci, którzy otrzymali kartę SIM NAU Mobile i oczekują na przeniesienie numeru mogą już korzystać z numeru tymczasowego. Skorzystanie z usług (realizacja połączenia głosowego, SMS, czy też transmisji danych) spowoduje rozpoczęcie naliczania opłat za świadczone usługi dla numeru tymczasowego. Jednakże nie ma konieczności używania numeru tymczasowego przed przeniesieniem numeru docelowego. W terminie przeniesienia numeru usługi u dotychczasowego operatora powinny zostać wyłączone. Wówczas należy wymienić nieaktywną kartę SIM na dostarczoną przez NAU Mobile i swobodnie korzystać z usług na numerze docelowym.

Jaki format karty SIM otrzymam z umową?

Karta SIM NAU Mobile umożliwia stosowanie jej w gnieździe o standardzie: SIM, Micro SIM i Nano SIM – wystarczy z otrzymanej karty wypchnąć tą o w wybranej wielkości.

Czy karta NAU Mobile będzie działać na posiadanym przeze mnie telefonie?

Upewnij się, że telefon ma zdjętą blokadę SIM-lock (wszystkie nowe telefony nie powinny posiadać blokady). W tym przypadku, karta NAU Mobile będzie działać prawidłowo.

Czy sprzedajecie aparaty telefoniczne?

NAU Mobile oferuje umowy abonamentowe bez możliwości zakupu aparatu telefonicznego.

Pytania dotyczące konta klienta

Jak skorzystać z konta klienta dostępnego na waszej stronie internetowej?

1. Należy otworzyć stronę https://selfcare.naumobile.pl/, bądź skorzystać z przekierowania w menu strony https://naumobile.pl/ 2. Podajemy login – numer telefonu albo adres email wskazany w zawartej umowie – system przy pierwszej wizycie automatycznie wygeneruje hasło jednorazowe i prześle na wskazany login (numer telefonu albo adres email) 3. Podajemy otrzymane hasło jednorazowe 4. Po pozytywnej weryfikacji zgodności hasła jednorazowego ustawiamy hasło stałe 5. Po ustawieniu hasła wymagane jest potwierdzenie operacji kodem jednorazowym przesyłanym na email lub numer telefonu 6. Wprowadzenie kodu kończy proces założenia konta w NAU Mobile i można dokonywać logowania używając loginu i ustawionego hasła stałego

Czy mogę samodzielnie zarządzać swoim kontem klienta?

Naturalnie, w NAU Mobile klient poprzez konto klienta może: – podejrzeć wystawione faktury VAT i szczegółowy wykaz usług, – dokonać wpłaty poprzez elektroniczne płatności, – sprawdzić historię dokonanych wpłat, – złożyć wniosek o wymianę karty SIM, bądź zmianę planu cenowego, – skontaktować się z Działem Obsługi Klienta.

Nie mogę zrealizować połączenia/SMSa na numery o podwyższonej opłacie. Z jakiego powodu?

Usługi Premium wiążą się z wyższymi opłatami, chcemy aby korzystanie z nich było świadome. Tym samym chcąc korzystać z tego typu usług należy zgłosić dyspozycję do Działu Obsługi Klienta.

Pytania dotyczące umowy

Na jaki okres zawierana jest umowa?

Umowa zawierana jest na okres 12 miesięcy. Po zakończony okresie przedłużana jest automatycznie na czas nieokreślony

Czy zawsze mogę odstąpić od umowy?

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przysługuje konsumentom w terminie 14 dni od jej podpisania. Konieczne jest przesłanie na nasz adres korespondencyjny pisemnego oświadczenia.

Kiedy otrzymam od kuriera przesyłkę?

Wysyłka umowy następuję w przeciągu 2 dni roboczych. W momencie nadania przesyłki przez NAU Mobile wysyłana jest informacja z numerem listu przewozowego. W przypadku nieskutecznej próby doręczenia kurier ponowi usługę.

Jak mogę samodzielnie sprawdzić ilość jednostek pozostałych do wykorzystania w ramach posiadanej taryfy?

Stopień wykorzystania pakietu cyklicznego albo pakietu Extra można sprawdzić korzystając z krótkiego kodu *136#, pozostałe do wykorzystania jednostki w ramach pakietu roamingowego RLAH sprawdzisz korzystając z krótkiego kodu *121#.

Jak mogę przenieść usługę Internetu do Waszej sieci?

W pierwszej kolejności należy skontaktować się z naszym Działem Obsługi Klienta. Kolejnym krokiem będzie złożenie Wniosku o zachowanie ciągłości świadczenia usługi dostępu do Internetu w związku ze zmianą dostawcy usług (do pobrania na naszej stronie internetowej) u swojego Dotychczasowego Dostawcy usług oraz w terminie do 21 dni od daty złożenia wniosku wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi dostępu do Internetu zawartą z Dotychczasowym Dostawcą (załączając kopię wniosku). Po zrealizowaniu powyższego należy skontaktować się ponownie z nami celem zawarcia Umowy.

Pytania dotyczące roamingu

Dlaczego telefon nie działa mi po za granicami naszego kraju?

W przypadku wyjazdu za granicę konieczne jest wcześniejsze złożenie do Działu Obsługi Klienta NAU Mobile dyspozycji aktywacji usługi. W przypadku problemów z bezpośrednim połączeniem mimo włączonej usługi Roamingu, należy użyć kodu *111*kierunkowy kraju NUMER TELEFONU# i połączyć się jak w przypadku zwykłego połączenia. System oddzwoni zestawiając połączenie z jego adresatem. Można również spróbować w telefonie ręcznie wyszukać sieć innego operatora. Jeżeli problemy nie ustaną prosimy o kontakt z Działem Obsługi Klienta.

Jakie taryfy pozwalają mi na korzystanie z roamingu?

Usługa roamingu dostępna jest w planie Niebieskim i planie Różowym oferty NAU Mobile.

Pytania dotyczące płatności

W jakim terminie muszę opłacić fakturę?

Data płatności jest każdorazowo wskazana w wystawionej przez NAU Mobile fakturze VAT. Termin płatności to 14 dni od dnia jej wystawienia. Jak mogę opłacić fakturę? Klient NAU Mobile ma możliwość opłacenie faktury poprzez: – przelew internetowy, – płatność PayU (dostępne po zalogowaniu do konta klienta), – wpłatę w banku lub na poczcie. Jakich opłat mam się spodziewać na pierwszej fakturze? Pierwsza faktura z NAU Mobile zawiera takie pozycje jak: – opłatę aktywacyjną zgodną z umową, – opłatę abonamentu naliczoną proporcjonalnie za bieżący okres, tj. od dnia aktywacji usług NAU Mobile do ostatniego dnia obowiązującego okresu rozliczeniowego, – opłatę abonamentową za kolejny okres rozliczeniowy, – opłaty za usługi dodatkowe, jeżeli takie zostały zrealizowane, zgodne z cennikiem usług.

Pytania dotyczące pakietu danych oraz zasięgu

Z zasięgu jakiej sieci korzysta NAU Mobile?

Świadcząc Państwu usługi telefonii komórkowej oraz mobilnego internetu NAU Mobile korzysta z infrastruktury sieciowej operatora Plus (Polkomtel Sp. z o.o.).

Internet nie działa już tak szybko. Dlaczego?

Prawdopodobnym powodem ograniczenia prędkości transmisji (do 32kb/s) jest wykorzystanie limitu danych przysługujących w ramach posiadanego planu. Możemy wówczas zakupić dodatkowy pakiet internetowy z oferty NAU Mobile, bądź zwiększyć od nowego okresu rozliczeniowego plan cenowy.

Chciałbym aktywować jedną z usług dodatkowych. Jak to zrobić?

Aktywacji usług w NAU Mobile można dokonać: – korzystając z krótkich kodów dostępnych na naszej stronie internetowej, – składając dyspozycję zmiany w koncie klienta, – kontaktując się z Działem Obsługi Klienta telefonicznie, bądź mailowo.

Kody USSD

USSD (ang. Unstructured Supplementary Service Data) - w Polsce bardziej nazywana jako: szybkie kody, krótkie kody, ekspresowe kody lub kody USSD.

Specjalne sekwencje kodów służą one wymianie informacji pomiędzy użytkownikiem telefonu komórkowego a siecią komórkową. Dzięki nim można w szybko sposób zarządzać usługami, kontem, uzyskać informacje od swojego operatora.

Najczęściej wykorzystywane są do sprawdzenia stanu konta, obecnej taryfy, własnego numeru telefonu czy pozostałych minut bądź SMS-ów/MMS-ów lub danych pakietowych (Internetu).


Krótkie kody USSD dla NAU mobile

*105*10# - Komunikaty w języku polskim
*105*20# - Komunikaty w języku angielskim
*122*11# - Włączenie Poczty głosowej
*122*00# - Wyłączenie poczty głosowej
*122# - Sprawdzenie statusu poczty głosowej
*101*11*03# - Włączenie usługi połączeń video
*101*00*03# - Wyłączenie usługi połączeń video
*101*11*14# - Włączenie usługi połączenia oczekujące
*101*00*14# - Wyłączenie usługi połączenia oczekujące
*101*11*15# - Włączenie usługi zawieszenie połączenia
*101*00*15# - Wyłączenie usługi zawieszenie połączenia
*101*11*16# - Włączenie usługi połączeń konferencyjnych
*101*00*16# - Wyłączenie usługi połączeń konferencyjnych
*111*48NUMERTELEFONU# - Opcja realizowania połączeń w roamingu międzynarodowym
*136# - Sprawdzenie statusu aktualnego pakietu cyklicznego albo pakietu Extra
*121# - Sprawdzenie statusu aktualnego pakietu roamingowego RLAH

Technologie: GPRS, UMTS, LTE


Każdy kolejny standard transmisji jest rozszerzeniem poprzedniego chyba, że napisano inaczej.
Przedstawione poniżej prędkości są rozumiane w domyśle jako prędkości pobierania danych


GPRS (2G) – prędkość do 53,6 kb/s
EDGE (2,5G) – prędkość do 236,8 kb/s
UMTS (WCDMA, 3G) - prędkość do 384 kb/s
HSDPA – prędkością do 14,4 Mb/s
HSUPA (rozszerzenie UMTS) - prędkością do 5,76 Mb/s
HSPA (3,5G – HSDPA + HSUPA) - prędkość do 14,4 Mb/s oraz do 5,76 Mb/s (wysyłanie)
HSPA+ (rozszerzenie UMTS) - prędkość do 28,8 Mb/s oraz do 5,76 Mb/s (wysyłanie)
HSPA+ DC (rozszerzenie UMTS) - prędkość do 56 Mb/s oraz do 22 Mb/s (wysyłanie)
LTE (4G - następca 3G) - prędkości do 100 Mb/s (docelowo 300 Mb/s) oraz do 50 Mb/s (wysyłanie)
5G - prędkości do 20 Gb/s w łączu do terminala (pobieranie – download) oraz do 10 Gb/s (wysyłanie - upload)

Proxy

Serwer pośredniczący (oprogramowanie lub serwer z odpowiednim oprogramowaniem), które dokonuje pewnych operacji (zwykle nawiązuje połączenia) w imieniu użytkownika.

Dlaczego warto korzystać z proxy?


Najważniejszym punktem jest wzrost bezpieczeństwa, ponieważ najprościej rzecz ujmując łączenie z danym serwisem (stroną www) następuje nie z naszego IP ale innego pośredniczącego (IP proxy) więc w ten sposób uniemożliwiamy zbieranie cennych informacji o naszych preferencjach przez różnego rodzaju boty i inne systemy reklamowe.

Zalety proxy:

  • dużo krótszy czas oczekiwania na załadowanie się strony WWW (gdyż jest ona ściągana z blisko położonego serwera w sieci W3cache, który przeważnie używa szybkich łącz o wysokiej przepustowości)
  • serwer proxy ma lepsze łącza, niż bezpośrednie korzystanie z docelowego serwera – jeśli jest on wolny
  • zmniejszenie przepływu danych na dalekich dystansach (odciążenie słabszych łącz internetu)
  • jeśli ktoś przed nami pobierał te same strony lub inne zasoby przez dany serwer proxy, to nasz komputer ściągnie ją z proxy od razu
  • ukrywanie adresu IP komputera na którym pracujemy

Rodzaje proxy:

  • Proxy wysoce anonimowe (L1) - ukrywa nasze IP i fakt realizowania zapytania poprzez proxy
  • Proxy anonimowe – ukrywa nasze IP, ale identyfikuje się jako proxy
  • Proxy transparentne – nie ukrywa naszego IP i identyfikuje się jako proxy (ale przyśpiesza szybkość łączenia)

Tabela pobierania

Sprawdź jak długo będziesz pobierał dany plik przy twoim łączu internetowym. Czas pobierania wyrażony jest w minutach

Łącze100MB700MB4,7GB
256 kb53,33373,332184,53
512 kb26,67186,671092,27
1 mb13,3393,33546,13
2 mb6,6746,67273,07
3 mb4,4431,11182,04
4 mb3,3323,33136,53
5 mb2,6718,67109,23
6 mb2,2215,5691,02
7 mb1,913,3378,02
8 mb1,6711,6768,27
9 mb1,4810,3760,68
10 mb1,339,3354,61
15 mb0,896,2236,41
20 mb0,674,6727,31
25 mb0,533,7321,85
30 mb0,443,1118,2
40 mb0,332,3313,65
50 mb0,271,8710,92
60 mb0,221,569,1
70 mb0,191,337,8
80 mb0,171,176,83
90 mb0,151,046,07
100 mb0,130,935,46
120 mb0,110,784,55
150 mb0,090,623,64
200 mb0,070,472,73

Download, Upload, Ping

Czyli trzy pojęcia składające się na wynik testu łącza internetowego

Download- szybkość pobierania z sieci danych na twoje urządzenie wyrażana zazwyczaj w Mbit/s.

Upload - szybkość wysyłania do sieci.

Ping - szybkość odpowiedź (liczona w milisekundach). Im mniej tym lepiej. Czyli jak szybko "reaguje nasza sieć" (ile muszę czekać).


PS. Zazwyczaj w warunkach domowych (Internet domowy) prędkość pobierania względem wysłania jest wyższa gdyż jest to zazwyczaj łącze asymetryczne a użytkownik jest zainteresowany aby jak najszybciej pobierać z sieci (np. wczytywanie stron www). Łącze symetryczne więc ma taką samą szybkość pobierania i wysyłania Prędkość wysyłania przydatna jest w przypadku "wgrywania" danych na zewnętrzne serwery np. upload zdjęć, filmów itp.