lajt-mobile

Lajt mobile

lajt mobile to operator wirtualnej sieci komórkowej (MVNO), który wystartował w 2013 roku pod nazwą White Mobile. Obecna obowiązuje od 15 maja 2015 roku. Właścicielem marki jest Telestrada S.A. Operator korzysta z tych samych nadajników, co sieć Plus. Pozwala jej to na pokrycie zasięgiem całej Polski. Oferuje transmisję danych we wszystkich standardach, w tym w nowoczesnej technologii 5G.

lajt mobile oferuje telekomunikację oraz internet mobilny. W obu przypadkach możliwe jest korzystanie zarówno z abonamentu, jak i kart pre-paid. Jedną z ofert jest „Abonament dla rodzin” – po złożeniu zamówienia na główną kartę SIM, pozostałe numery otrzymuje się w niższej cenie. Internet mobilny oferuje od 10 do 300 GB transferu danych miesięcznie. W przypadku telekomunikacji w każdym dostępnym pakiecie otrzymuje się nielimitowane połączenia do wszystkich sieci komórkowych i na numery stacjonarne w kraju.



Historia

Oferta

Pakiet "Podstawowy":
Bez limitu połączeń i SMS-ów do wszystkich sieci krajowych
5 GB internetu mobilnego z prędkością do 150 Mb/s
Ceny: 29,99 zł/miesiąc

Pakiet "Rozszerzony":
Bez limitu połączeń i SMS-ów do wszystkich sieci krajowych
15 GB internetu mobilnego z prędkością do 150 Mb/s
Roaming UE bez dodatkowych opłat
Ceny: 49,99 zł/miesiąc

Pakiet "Premium":
Bez limitu połączeń i SMS-ów do wszystkich sieci krajowych
Bez limitu internetu mobilnego z prędkością do 300 Mb/s
Roaming UE bez dodatkowych opłat
Ceny: 79,99 zł/miesiąc

Opinie


1. "Zdecydowanie najlepsza oferta w mieście, nie mogę uwierzyć, jakie tanie są te abonamenty."
2. "Bardzo szybki i niezawodny internet mobilny, nigdy nie miałem problemów z łącznością."
3. "Super łatwe w użyciu aplikacja mobilna, zawsze wiem, ile jeszcze mam danych i minut."
4. "Obsługa klienta jest naprawdę świetna, zawsze pomagają mi w rozwiązaniu problemów."
5. "Zadowolony jestem z roamingu UE, nie muszę się martwić o dodatkowe koszty podczas podróży."
6. "W końcu znalazłem usługodawcę, który oferuje nieograniczone internet bez dodatkowych opłat."
7. "Świetny wybór dla osób, które potrzebują dużo danych mobilnych."
8. "Cena jest niskie, a jakość usług jest wysoka. Polecam!"
9. "Bez problemu przesiadłem się z innego operatora, a oferta Light Mobile jest o wiele lepsza."
10. "Wszystko działa bardzo sprawnie, nie miałem jeszcze żadnych problemów z tą siecią."
11. "W końcu mam dostęp do szybkiego i stabilnego internetu, bez potrzeby korzystania z WiFi."
12. "Bardzo wygodne jest to, że nie muszę pilnować limitu danych ani minut."
13. "Nie mogę uwierzyć, że za tę cenę mogę mieć nieograniczone połączenia i internet mobilny!"
14. "Dobra jakość połączeń, zawsze słychać dobrze i nie ma żadnych przerw."
15. "Jestem bardzo zadowolona z oferty Light Mobile, to naprawdę świetna opcja dla mnie i mojej rodziny."
16. "Nieprzyjemna obsługa klienta, czasami trzeba czekać bardzo długo, aby rozwiązać problem."
17. "Internet mobilny może być bardzo wolny w niektórych miejscach."
18. "Nie podoba mi się to, że nie ma opcji bezpłatnych minut międzynarodowych."
19. "Niektóre funkcje aplikacji mobilnej są nieintuicyjne i trudne do zrozumienia."

FAQ

Jak przenieść numer do lajt mobile? Przeniesienie numeru w 5 prostych krokach

Jak złożyć wniosek o przeniesienie numeru do oferty na abonament lub na kartę?

Krok 1: Wybierz ofertę na kartę i wypełnij formularz zamówienia

Pamiętaj, że podanie wszystkich danych usprawni proces przeniesienia Twojego numeru. Podane dane muszą być zgodne z danymi, jakie zarejestrowałeś u dotychczasowego Operatora. Nie musisz wypowiadać umowy u obecnego Operatora, zajmiemy się tym za Ciebie. 

Krok 2: Potwierdź swój numer telefonu

Na numer telefonu, który wskazałeś w formularzu otrzymasz wiadomość SMS z kodem do weryfikacji. Jest to niezbędne, ponieważ musimy mieć pewność, że podany numer należy do Ciebie. Przesłany kod należy wpisać w odpowiednim polu w formularzu zamówienia.

Krok 3: Potwierdź swoją tożsamość

W celu potwierdzenia tożsamości dokonaj przelewu na kwotę 1,00 zł z Twojego imiennego konta bankowego.

UWAGA! Imię i nazwisko posiadacza rachunku bankowego, z którego wykonujesz przelew, muszą pokrywać się z danymi podanymi w formularzu. Kwota 1,00 zł zostanie przekazana na cele charytatywne w ramach akcji #lajtowepomaganie.

Krok 4: Zaakceptuj zamówienie, które otrzymasz w wiadomości e-mail

Zamówienie wraz z niezbędnymi dokumentami do przeniesienia Twojego numeru prześlemy do Ciebie na adres e-mail, który podałeś w formularzu. Zapoznaj się z dokumentami, a następnie prześlij swoją zgodę na rozpoczęcie procesu realizacji przeniesienia numeru do lajt mobile. 

Krok 5: Odbierz kartę SIM i dokonaj konfiguracji internetu i MMS-ów

Po otrzymaniu karty SIM (w dniu aktywacji numeru w lajt mobile) wystarczy,

że włożysz kartę SIM do telefonu, a następnie dokonasz automatycznej konfiguracji ustawień internetu oraz MMS-ów.

UWAGA! Po otrzymaniu karty SIM należy dokonać pierwszego doładowania konta, aby numer nie stracił ważności. Wystarczy, że doładujesz konto na 10,00 zł lub więcej, a Twój numer będzie ważny przez 365 dni (na połączenia wychodzące i przychodzące).

 

O wszystkich etapach procesu realizacji przeniesienia numeru do oferty na kartę będziesz informowany w wiadomościach SMS.

Oferta na abonament - Oferta, aktywacja, przedłużenie umowy

Gdzie sprawdzić numer umowy i do kiedy ją mam?

Informacje znajdziesz na swojej umowie w polu: Numer Umowy oraz Czas trwania umowy.

Czy po zakończeniu trwania umowy rozwiązuje się ona automatycznie?

Aby umowa uległa rozwiązaniu należy wypełnić wniosek do tego dedykowany. Oświadczenie znajdziesz w Dokumentach.

Czy do każdej karty SIM należy uiścić opłatę aktywacyjną?

Opłata aktywacyjna dotyczy każdej karty SIM, jaką zamawiasz w ramach umowy. Standardowa opłata aktywacyjna wynosi 300,00 zł brutto, jednak każdy Klient otrzymuje rabat w wysokości 271,00 zł, niezależnie od czasu zobowiązania umową. Dlatego opłata po udzieleniu rabatu wynosi 29,00 zł.

Okres rozliczeniowy – od kiedy się zaczyna?

Okres rozliczeniowy dla każdego Klienta jest taki sam i jest to okres od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca.

Co oznacza “umowa na ile chcesz”?

Oznacza to, że wybierasz, na jak długo okres chcesz zawrzeć umowę. Czy na czas określony (np. 24 miesiące), czy na czas nieokreślony. Nie ma to wpływu na cenę usługi. To znaczy, że niska opłata za abonament dotyczy nie tylko umowy na 24 miesiące, ale również na czas nieokreślony.

Kończy mi się umowa w lajt mobile i chciałabym ją przedłużyć, jak to zrobić?

Należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta w celu przygotowania nowych warunków umowy.

Czym jest cesja i jak przebiega?

Cesja jest zmianą Abonenta, na którego będzie świadczona usługa w ramach podpisanej umowy. Cesję należy dostarczyć w postaci skanu na adres e-mail Biura Obsługi Klienta: [email protected] lub w formie papierowej na adres firmy. Dokument musi być wypełniony danymi dotychczasowego i nowego Abonenta wraz z podpisami. Konieczne jest również zaznaczenie wszystkich wymaganych zgód. Cesję znajdziesz w zakładce Dokumenty.

Jak zamówić pakiety dodatkowe?

Jak zamówić pakiety dodatkowe? Możesz skorzystać z trzech rozwiązań: zaloguj się do panelu lajt-online i skorzystaj z formularza, wyślij e-mail na adres: [email protected], zadzwoń na naszą infolinię.

Jak mogę skorzystać z promocji PZN – “Poleć Nas Znajomym”?

Promocja poleć nas znajomym polega na polecaniu nowych Klientów przez obecnych Abonentów, zadowolonych z usług lajt mobile. Wystarczy, że polecisz nową osobę, a ona w zamówieniu na stronie internetowej wskaże Twoje imię i nazwisko oraz nr telefonu w sieci lajt mobile. Za każdą poleconą osobę, której umowa zostanie aktywowana otrzymasz bon zniżkowy na usługi 50,00 zł. Bon będzie rozliczany 5 x 10 zł, to oznacza że przez 5 miesięcy będziesz mieć zniżkę na usługi 10 zł. Nie ma ograniczeń w liczbie bonów, możesz polecać do woli, a Twoja zniżka będzie trwać cały czas. Promocja dotyczy wyłącznie umów abonamentowych.

Czy w trakcie trwania umowy mogę zmienić plan taryfowy?

Informacje na ten temat znajdziesz w Cenniku oferty “Komórki bez limitu” dostępnym w zakładce Dokumenty. ZMIANA PLANU TARYFOWEGO 6.1.Abonent ma możliwość zmiany Planu Taryfowego w abonamencie w dowolnym momencie trwania Umowy na czas nieokreślony oraz Umowy na czas określony. 6.2.Zmiana Planu Taryfowego z niższą opłatą abonamentową na Plan Taryfowy z wyższą opłatą abonamentową odbywa się bezpłatnie. 6.3.Zmiana Planu Taryfowego z wyższą opłatą abonamentową na Plan Taryfowy z niższą opłatą abonamentową skutkuje naliczeniem opłaty jednorazowej w kwocie 50,00 zł, która zostanie doliczona do najbliższej faktury Abonenta oraz w przypadku umowy na czas określony zachowaniem terminu obowiązywania Umowy. 6.4.Zmiana Planu Taryfowego odbywa się poprzez telefoniczne zgłoszenie Abonenta do Biura Obsługi Klienta lub mailowo na adres [email protected] i następuje od kolejnego Okresu Rozliczeniowego, w którym zgłoszenia dokonano.

Jak zamówić ofertę lajtDUET w 100% online?

KROK 1: Wypełnij formularz zamówienia Podaj w nim numery, które chcesz do nas przenieść lub wybierz nowe numery. Zamówienie może zawierać minimum 2, a maksymalnie 5 numerów. KROK 2: Potwierdź numer telefonu W przypadku przeniesienia jednego z numerów, na wskazany w formularzu numer telefonu do przeniesienia, otrzymasz kod weryfikacyjny, który należy wpisać na stronie. KROK 3: Potwierdź swoją tożsamość Wykonaj przelew na kwotę 1 zł z Twojego imiennego konta bankowego. Ważne! Imię i nazwisko z rachunku bankowego musi pokrywać się z danymi podanymi w formularzu zdania. KROK 4: Potwierdź zawarcie umowy poprzez pocztę e-mail Umowę otrzymasz na adres e-mail (wskazany w formularzu zamówienia). Zapoznaj się z nią, a następnie potwierdź poprzez wysłanie zgody na jej realizację. KROK 5: Odbierz kartę SIM i dokonaj konfiguracji internetu i MMS W dniu aktywacji numeru w lajt mobile (po otrzymaniu karty SIM), wystarczy, że włożysz kartę SIM do telefonu i dokonasz automatycznej konfiguracji ustawień internetu oraz MMS.

Czy Opłata aktywacyjna w lajtDUET jest za każdą kartę? Czy jest niezależna od liczby kart?

Opłata aktywacyjna jest naliczana za każda kartę SIM.

Ile numerów można mieć w lajtDUET?

W lajtDUET można mieć maksymalnie 5 numerów.

Zawieram umowę online. Kiedy otrzymam karty SIM?

Po otrzymaniu Twojej zgody na realizację umowy (na adres e-mail), wyślemy do Ciebie karty SIM. O wysłaniu kart poinformujemy Cię wiadomością SMS (na numer kontaktowy, który podałeś). Karty powinny dotrzeć do Ciebie najpóźniej w ciągu 5 dni roboczych od daty wysłania.

Kiedy aktywuje się mój numer, w przypadku nowego i przenoszonego numeru?

W ramach umowy, nowy numer zostanie aktywowany w ciągu 5 dni roboczych od momentu przekazania umowy do realizacji. Na Twoją prośbę możliwa jest również aktywacja nowego numeru razem z numerem przenoszonym. Natomiast jeśli przenosisz do nas numer, to sam wybierasz termin, w którym zrealizujemy Twoją dyspozycję. Czas, w którym Twój numer zostanie przeniesiony do lajt mobile, zależy od opcji, którą wybierzesz. Szczegóły znajdziesz w trybach, w których możesz przenieść numer.

Czy umowa może być zawarta na 2 osoby?

Umowa może być zawarta wyłącznie na jedną osobę, niezależnie od liczby numerów. Natomiast, jeżeli dwie osoby posiadają dwa numery i dwie osobne umowy u różnych lub tego samego operatora – najszybszym sposobem będzie cesja tych umów na jedno nazwisko i dopiero wtedy, kiedy już jedna osoba jest właścicielem przenoszonych numerów – przenieść numery do lajt mobile. Natomiast, jeżeli dwa dowolne numery zostaną przeniesione w standardowym trybie do lajt mobile możliwe będzie dokonanie cesji tych numerów na jedno nazwisko. Ta opcja jest zdecydowanie dłuższa.

Nie mam konta w banku, więc nie mogę potwierdzić danych przelewem

Jeżeli nie masz konta w banku i nie możesz potwierdzić danych przelewem bankowym, możesz zawrzeć umowę w tradycyjnej formie. Pamiętaj! Zawarcie umowy za pośrednictwem kuriera wydłuży cały proces.

Czy w ramach oferty lajtDUET muszę przenosić wszystkie numery?

Nie. W ramach oferty lajtDUET, możesz łączyć numery przenoszone z nowymi, np. 2 numery przenoszone plus 2 numery nowe.

Czy oferta lajtDUET jest dostępna również dla firm?

Nie. Oferta lajtDUET obowiązuje wyłącznie Klientów Indywidualnych. Jeżeli interesuje Cię oferta dla Klientów biznesowych, zajrzyj na stronę i wejdź w zakładkę “Firma”. Oferta dla biznesu jest również ofertą dla kilku kart SIM. Dodatkowe Karty SIM są również objęte rabatami.

Mam numer w MIX-ie. Jak go przenieść?

W przypadku przeniesienia numeru z oferty MIX, powinieneś wybrać tryb przeniesienia, tak jak w przypadku abonamentu. Szczegóły znajdziesz w trybach przeniesienia.

Posiadam ofertę lajtDUET. Jak zamówić dodatkową kartę SIM?

Aby zamówić dodatkową kartę, należy wysłać zgłoszenie w Panelu Klienta, poprzez infolinię lub mailowo.

Na kogo muszą być zarejestrowane numery?

Wszystkie przenoszone numery muszą być zarejestrowane na jedną osobę. Wszystkie przenoszone numery muszą być zarejestrowane na osobę, na której dane jest podpisana umowa oraz na którą dokonała potwierdzenia tożsamości.
Oferta na kartę - Jak zamówić? Pakiety, doładowania

Jak zapłacić za starter lub Złoty Numer?

Płatności za zamówienie możesz dokonać na dwa sposoby. Po złożeniu zamówienia możesz zrobić to bezpośrednio za pomocą PayU lub Przelewów 24, a także możesz wpłacić kwotę za zamówienie na konto: 65 1090 0004 8535 0000 0010 7120, podając w tytule przelewu numer zamówienia i numer telefonu.

Czy mogę zarejestrować numer na kartę stacjonarnie? Nie jest to możliwe, ze względu na pandemię. Proces rejestracji karty w sieci lajt mobile może odbyć się tylko online.

Jak poprawnie wykonać przelew autoryzacyjny podczas rejestracji karty?

Numer możesz zarejestrować podczas procesu zakupu. Jeżeli jednak rejestrujesz numer za pomocą formularza rejestracyjnego, to w tytule przelewu musisz wpisać numer/numery, które rejestrujesz. Dane do przelewu znajdziesz na stronie https://lajtmobile.pl/zarejestruj. Pamiętaj: w przypadku braku numeru telefonu w tytule lub niezgodności danych w postaci imienia i nazwiska czy adresu, przelew będzie musiał zostać wykonany ponownie.

Co w sytuacji, jeżeli nie posiadam konta bankowego?

W obecnej chwili nie ma możliwości rejestracji karty w siedzibie firmy. Możemy wysłać wypełniony formularz rejestracyjny za pośrednictwem kuriera. Wówczas formularz należy podpisać i oddać kurierowi do przekazania naszej firmie. Jeżeli chcesz skorzystać z takiej możliwości, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Czy mogę powiększyć pakiet internetu na kartę?

Tak. Jeżeli chcesz zwiększyć pakiet jednorazowo, wystarczy dokupić dodatkowy pakiet internetu.

Zepsuta lub zagubiona karta SIM – co mam zrobić?

Spokojnie, zdarza się. Istnieje możliwość wykonania duplikatu karty. W tym celu należy skontaktować się z nami poprzez [email protected]. Można też wysłać zgłoszenie w Panelu Klienta lajt-online.pl. Koszt wyrobienia duplikatu karty wynosi 20,00 zł i zostanie pobrana automatycznie z dostępnych środków na koncie numeru.

Problem z doładowaniem – co mam zrobić?

Przede wszystkim upewnij się, że masz ważne konto. Sprawdzisz to kodem USSD: *125#. Jeżeli chciałeś doładować konto za pomocą kodu lub zdrapki sprawdź, czy wpisałeś poprawnie numer. Nie pomogło? Zaloguj się do Panelu Klienta lajt-online i wyślij zgłoszenie lub napisz e-mail na adres: [email protected] z opisem sytuacji.

Gdzie mogę znaleźć pakiety i przydatne kody na kartę?

Wszystkie pakiety i przydatne kody USSD znajdziesz w zakładce Kody USSD.

Czy niewykorzystany pakiet przechodzi na kolejny miesiąc?

Nie. Pakiet jest aktywny przez 30 dni od daty jego aktywacji. Po tym okresie niewykorzystany pakiet przepada.

Czy mogę otrzymać FV za zakup startera lub Złotego Numeru?

Tak. Wystarczy, że w formularzu zamówienia podasz dane firmy, wtedy otrzymasz fakturę za zamówiony starter lub Złoty Numer.

Czy mogę otrzymać FV za doładowanie?

Tak. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę za doładowanie zgłoś się do nas. Możesz wysłać maila, zgłosić się przez Panel Klienta lub telefonicznie.

Jak zarejestrować kartę?

Rejestracji numeru możesz dokonać na trzy sposoby, zależnie od tego, gdzie zakupiłeś kartę. 1. Jeżeli kupiłeś kartę na stronie www.lajtmobile.pl Zamawiając starter na stronie www.lajt mobile.pl, możesz jednocześnie dokonać jego rejestracji online Krok 1: Złóż zamówienie i wypełnij dane Podczas składania zamówienia na Starter lub Złoty Numer wypełnij wszystkie dane, które są niezbędne do zakupu oraz rejestracji numeru w sieci lajt mobile. Krok 2: Potwierdź swoją tożsamość przelewem bankowym W trakcie wykonywania płatności za zamówiony starter doliczymy opłatę 1,00 zł w celu potwierdzenie Twojej tożsamości. Ważne, abyś dokonał opłaty za zamówienie z imiennego konta bankowego. Imię i nazwisko właściciela rachunku muszą być zgodne z tymi, które podałeś w zamówieniu, gdyż dzięki temu możemy zarejestrować Twój numer. Kwota 1,00 zł jest bezzwrotna i zostanie przekazana na cele charytatywne w ramach akcji #lajtowepomagnie. UWAGA! Przelewy ekspresowe/natychmiastowe nie są akceptowane. Gotowe! Witamy na pokładzie lajt mobile! Do 2 dni roboczych od daty zaksięgowania przelewu bankowego, otrzymasz SMS-a oraz wiadomość e-mail z potwierdzeniem rejestracji Twojego numeru. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące procesu rejestracji zapraszamy do kontaktu z naszym BOK. 2. Jeżeli kupiłeś starter w innym miejscu niż na stronie www.lajtmobile.pl Jeśli zakupiłeś numer na innej stronie niż www.lajtmobile.pl, to możesz zarejestrować kartę przez kuriera lub w siedzibie lajt mobile. Uwaga, przed przyjazdem do siedziby upewnij się czy stacjonarne biuro jest czynne. 3. Chcesz zarejestrować numer przy pomocy kuriera Krok 1: Skontaktuj się z nami Skontaktuj się z naszym BOK poprzez wysłanie e-maila na adres: [email protected] lub telefonicznie pod numerem 727 700 700, abyśmy mogli wysłać do Ciebie formularz rejestracyjny w wersji papierowej. Jeśli podasz nam wszystkie dane, wpiszemy je we wniosku i wyślemy do Ciebie za pośrednictwem kuriera do podpisu. Krok 2: Kurier potwierdzi dane Przy kurierze należy podpisać formularz rejestracyjny oraz okazać ważny dokument tożsamości, w celu weryfikacji. Pamiętaj, rejestracja numeru przy obecności kuriera jest dodatkowo płatna + 10,00 zł. Opłaty możesz dokonać podczas składania zamówienia na stronie lub na wskazany nr rachunku bankowego. Gotowe! Witamy w lajt mobile Do 2 dni roboczych od daty wpłynięcia formularza rejestracyjnego do nas, otrzymasz SMS-a oraz wiadomość e-mail z potwierdzeniem rejestracji Twojego numeru Jeżeli masz jakiekolwiek pytania dotyczące procesu rejestracji zapraszamy do kontaktu z naszym BOK.

Jaki wybrać pakiet lub starter?

PAKIETY: Jeżeli możesz przewidzieć swoje miesięczne zapotrzebowanie zarówno limitu połączeń jak i GB internetu, polecamy wybrać któryś z dostępnych pakietów. Sprawdź aktualne pakiety na kartę. STARTERY: Jeżeli chcesz mieć numer na kartę, ponieważ wolisz sam decydować i doładowywać konto na dowolną kwotę wtedy, gdy masz potrzebę – polecamy zakup samego startera. Zakupu startera możesz dokonać w zakładce Kup starter.

Jak doładować kartę?

Są trzy sposoby: Doładowania konta możesz dokonać przez stronę www.lajtmobile.pl, wybierając „Doładuj konto” w zakładce „Karta” lub po zalogowaniu się do Panelu Klienta lajt-online. Zasilenia konta można także dokonać za pośrednictwem swojej bankowości internetowej przy doładowaniu. Pamiętaj, aby wybrać doładowanie sieci Plus. Kolejnym sposobem jest użycie zdrapek lub kodów doładowujących konta sieci Plus, dostępnych stacjonarnie, zarówno w kioskach, jak i w sklepach. Jak kupić Złoty Numer na kartę? Złoty numer możesz kupić bezpośrednio z zakładki Złoty Numer lub z zakładki Kup starter.

Gdzie mogę kupić starter lub pakiet na kartę?

Zarówno startery jak i pakiety na kartę są dostępne na naszej stronie internetowej w zakładkach “Kup starter” lub “Oferta na kartę”.
Internet - Oferta, aktywacja, pakiety dodatkowe

Jak zamówić internet mobilny w lajt mobile?

Wszystkie pakiety internetowe dostępne są na naszej stronie internetowej www.lajtmobile.pl w zakładce INTERNET. Aby zamówić pakiet internetu, wystarczy wybrać odpowiedni pakiet, a następnie wypełnić i wysłać formularz zamówienia.

Prędkości internetu w usłudze lajt mobile

Szacunkowe, maksymalne prędkości pobierania i wysyłania danych: 2G/GSM-GPRS: wysyłanie danych 20 kb/s, pobieranie danych 80 kb/s 2G/GSM-EDGE: wysyłanie danych 58,4 kb/s, pobieranie danych 233,6 kb/s 3G/UMTS: wysyłanie danych 384 kb/s, pobieranie danych: 384 kb/s 3G/UMTS-HSPA: wysyłanie danych 5,4 Mb/s, pobieranie danych 42 Mb/s 4G/LTE: wysyłanie danych 50 Mb/s, pobieranie danych 150 Mb/s 4G/LTE-Advanced: wysyłanie danych 50 Mb/s, pobieranie danych 300 Mb/s 5G: wysyłanie danych 60 Mb/s, pobieranie danych 600 Mb/s

Czy mogę zwiększyć pakiet internetowy?

Możliwość zwiększenia pakietu jest uzależniona od warunków podpisanej umowy. W celu zmiany Planu Taryfowego możesz wysłać zgłoszenie po zalogowaniu się w Panelu Klienta „OFERTA/Chcę zmienić abonament”. W przypadku, gdy chcesz zwiększyć pakiet jednorazowo, wystarczy dokupić Dodatkowy Pakiet Internetowy do posiadanej oferty.

Jak mam sprawdzić ilość wykorzystanych danych?

Ilość wykorzystanych danych możesz sprawdzić logując się do Panelu Klienta lub przez użycie kodu USSD „*136#”. Ilość zużytych danych może być prezentowana z 24 h opóźnieniem.

Kiedy odnawia się pakiet internetu?

Pakiet internetu odnawia się po każdym okresie rozliczeniowym. Data odnowienia pakietu internetu, jest również datą odnowienia pakietu podstawowego. Przy okazji dostaniesz informację, ile pakietu Ci zostało. Na to, kiedy odnawia się pakiet internetu mają wpływ również inne czynniki, takie jak: rodzaj pakietu, data aktywacji numeru oraz to, czy uruchomiłeś dodatkowe pakiety. Datę ważności pakietu można sprawdzić pod kodem USSD: *136#.

Dlaczego mój internet zwolnił?

Powodem ograniczonej prędkości połączenia może być przekroczenie limitu danych. Po wykorzystaniu pakietu, prędkość internetu zwalnia do 32 kbit/s. W celu weryfikacji limitu danych i sprawdzenia, czy w posiadanej taryfie możliwe jest dokupienie pakietu internetowego wyślij e-maila na: [email protected] lub skontaktuj się z nami przez Panel Klienta.

Czy internet mobilny mogę użyć jako sieć domową? Jak to zrobić?

Tak. Internet mobilny możesz w dowolnym momencie udostępnić jako transfer danych poprzez udostępnienie sieci Wi-Fi w swoim urządzeniu.
Konfiguracja usług - Jak skonfigurować nową kartę SIM?

Konfiguracja usługi internetu i MMS w telefonie

Po aktywacji karty SIM w sieci lajt mobile automatycznie otrzymujesz SMS-a z konfiguracją internetu oraz MMS-ów. W przypadku, gdy takiej wiadomości nie otrzymasz, wyślij bezpłatnego SMS-a pod numer 8090 o treści „INTERNET” lub „MMS” w zależności od tego, czego ma dotyczyć konfiguracja. Uwaga! Jeżeli chcesz dokonać konfiguracji internetu oraz MMS-ów, należy wysłać dwa SMS-y.

Jak skonfigurować internet mobilny w modemie/routerze?

Aby skonfigurować działanie usługi internetu w modemie/routerze, należy zalogować się do ustawień sprzętu. W tym celu należy w adresie przeglądarki internetowej wpisać 192.168.1.1 (lub inny adres, który dostępny jest na etykiecie/naklejce urządzenia). W kolejnym kroku należy utworzyć nowy profil i uzupełnić pola: Nazwa profilu: Telestrada APN – wybrać statycznie, wpisać: internet.gt Numer dostępowy – należy wprowadzić: *99# (pomijamy, jeśli urządzenie nie wymaga podania numeru) Nazwa użytkownika: pole należy pozostawić puste Hasło: pole należy pozostawić puste Uzupełnić PIN jeśli wcześniej nie został usunięty* Pamiętaj, po wprowadzeniu nowych ustawień zgodnie z instrukcją, należy podjąć próbę łączenia się. W przypadku routera należy wpisać odpowiednie hasło zabezpieczające w momencie parowania z innym urządzeniem (widniejące na odwrocie urządzenia lub inne jeśli wcześniej zmieniono). *W przypadku niektórych urządzeń zaleca się w pierwszej kolejności usunąć PIN karty. W tym celu należy umieścić ją w telefonie po czym w ustawieniach odnaleźć opcję zdjęcia blokady karty SIM.

Ręczna konfiguracja

Jeżeli po aktywacji karty w lajt mobile nie otrzymasz SMS-a z konfiguracją internetu oraz MMS-ów lub otrzymasz informację, że dla Twojego urządzenia nie jest możliwe przesłanie ustawień konfiguracyjnych – skonfiguruj ustawienia ręcznie. Szczegółowe informacje i instrukcje do konfiguracji ręcznej znajdziesz w zakładce Automatyczna konfiguracja internetu i usługi MMS.

Czy po aktualizacji telefonu muszę ponownie dokonać konfiguracji internetu oraz MMS-ów?

Jeżeli system w Twoim telefonie uległ aktualizacji, należy wykonać ponownie konfigurację usług. Prawdopodobnie pojawi Ci się APN sieci Plus, dlatego musisz go usunąć, a następnie wprowadzić APN lajt mobile.

Nie działa mi konfiguracja ręczna. Co mam zrobić?

Jeżeli została przeprowadzona konfiguracja ręczna zgodnie z instrukcjami, a Twoje usługi dalej nie działają – prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 727 700 700.
Serwis i pomoc techniczna - Problemy techniczne. Jak zgłosić awarię?

Mój internet działa wolniej lub bardzo wolno

W pierszej kolejności sprawdź, czy nie wykorzystałeś swojego pakietu. Możesz zrobić to poprzez wpisanie kodu USSD *136# lub *121#. W wiadomości zwrotnej otrzymasz aktualnie obowiązujący Cię pakiet GB i wartość, jaka pozostała Ci do wykorzystania. Jeśli masz jeszcze dostępny pakiet, a internet działa wolnej, może być to spowodowane większym obciążeniem nadajnika, z którego korzystasz. Tak czasem się zdarza, jest to problem okresowy i niebawem powinien ustąpić. Możesz w swoim telefonie wyłączyć LTE i spróbować korzystać z HSDP+, które w danym momencie może nie być tak wykorzystywane.

MMS-y nagle przestały działać Prawdopodobnie Twój Android pobrał ustawienia naszego operatora infrastrukturalnego tj. plus w celu weryfikacji. Wejdź w: Ustawienia -> Połączenia -> sieci komórkowe ->Nazwy punktów dostępu, a następnie zweryfikuj, czy na liście masz tylko 2 APN-y (INTERNET i MMS). Jeśli jest ich więcej, gdzie w nazwie jest wyraz „plus”, wejdź w tego APN-a, a następnie w górnym rogu kliknij trzy kropki i wybierz usuń. Tę czynność wykonaj dla wszystkich APN innych niż internet i mms.g.

Przekierowanie połączeń – co to takiego, jak to zrobić?

Przekierowanie połączeń można wykonać tylko z poziomu telefonu. Wejdź w: ustawienia połączeń -> ustawienia dodatkowe -> przekazywanie połączeń. Inne i bardziej zaawansowane opcje dotyczące przekierowań połączeń znajdziesz w ustawieniach swojego telefonu oraz na stronie www.lajtmobile.pl.

Gdzie mogę sprawdzić numer PIN lub PUK?

Twój jednorazowy numer PIN i PUK znajduje się na karcie, z której została wyłamana karta SIM. Jeżeli nie posiadasz już tej karty zadzwoń do naszego Biura Obsługi Klienta pod numer: 727 700 700. Konsultant poda Ci potrzebne numery, po wcześniejszej weryfikacji Twoich danych osobowych.

Zgubiony lub skradziony telefon – co robić?

Jeżeli zgubiłeś telefon lub został on skradziony, niezwłocznie skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Możesz zrobić to na trzy sposoby: Skontaktuj się poprzez Panel Klienta. Wyślij wiadomość e-mail na adres: [email protected]. Zadzwoń pod numer 727 700 700.

Jak aktywować i dezaktywować przekaz połączeń głosowych?

Aktywacja przekazu połączeń (dwa sposoby): SPOSÓB NR 1 Wyszukaj w menu telefonu „Przekierowania” – „Przekaz połączeń głosowych”. Następnie aktywuj wybrany przekaz, wpisując numer telefonu, na który połączenia mają być przekierowane. SPOSÓB NR 2 Wprowadź jeden z kodów USSD. Dokładna lokalizacja i nazwa wyszczególnionych opcji menu uzależniona jest od Twojego telefonu. Dezaktywacja przekazu połączeń (dwa sposoby): SPOSÓB NR 1 Wyszukaj w menu telefonu „Przekierowania” – „Przekaz połączeń głosowych”. Następnie wybierz „Przekaz” i naciśnij „Dezaktywuj”. SPOSÓB NR 2 Wprowadź jeden z kodów USSD Dla ofert prepaid zarządzanie ustawieniami przekazu połączeń jest możliwe z poziomu telefonu po wcześniejszym kontakcie z naszym Biurem Obsługi Klienta.

Czy muszę aktywować pocztę głosową?

Poczta głosowa jest uruchamiana automatycznie w momencie aktywacji Twojej karty SIM. W każdym momencie możesz dezaktywować pocztę głosową. Jeżeli problem nie ustąpił, zgłoś się do naszego Biura Obsługi Klienta za pomocą: formularza kontaktowego na stronie www.lajtmobile.pl: Pomoc Techniczna, wiadomości e-mail, którą należy wysłać na adres [email protected], zgłoszenia awarii w Panelu Klienta. Jak uruchomić transmisję danych na urządzeniu blackberry? Wejdź w USTAWIENIA, następnie wybierz POŁĄCZENIA SIECIOWE, dalej wybierz SIEĆ KOMÓRKOWA. Upewnij się, że opcja USŁUGI DANYCH jest włączona. Następnie kliknij przycisk APN, a w polu NAZWA PKT.DOSTĘP.(APN) wpisz „internet.gt„. Pola NAZWA UŻYTKOWNIKA i HASŁO zostaw puste, kolejno kliknij ZAPISZ.

Jak zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych?

Aby zablokować połączenia z numerów zastrzeżonych wpisz kod *101*11*17# i naciśnij zieloną słuchawkę. Aby wyłączyć blokadę, użyj kodu: *101*00*17# Usługę można włączyć i wyłączyć także przez zgłoszenie na e-mail pod adresem: [email protected] lub poprzez wysłanie zgłoszenia w Panelu Klienta. Mam problem z wysyłaniem SMS-ów Krok 1: Wyłącz i włącz telefon. Krok 2: Przełóż kartę do innego urządzenia i zweryfikuj, czy problem ustąpił. Aby usługa działała prawidłowo, należy w ustawieniach wiadomości wprowadzić Numer Centrum Wiadomości SMS: +48 601 000 310. Jeżeli problem nie zostanie rozwiązany, prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta poprzez: formularza kontaktowego na stronie www.lajtmobile.pl: Pomoc Techniczna, wiadomości e-mail, którą należy wysłać na adres [email protected], zgłoszenia awarii w Panelu Klienta, kontakt telefoniczny pod numerem: 727 700 700. Mam problem z wykonywaniem połączeń. Usługi nie działają Krok 1: Wyłącz i włącz telefon. Krok 2: Przełóż kartę do innego urządzenia i zweryfikuj, czy problem ustąpił. Jeżeli problem nie ustąpił, zgłoś się do naszego Biura Obsługi Klienta za pomocą: formularza kontaktowego na stronie www.lajtmobile.pl: Pomoc Techniczna, wiadomości e-mail, którą należy wysłać na adres [email protected], zgłoszenia awarii w Panelu Klienta.
Zasięg - Mapa zasięgu, problemy z zasięgiem

Co to jest 5G?

5G to skrót, który oznacza piątą generację sieci komórkowej. Na tle wcześniejszych generacji, 5G dostarcza dużo szybszą prędkość internetu, bez utraty jakości przy większej liczbie użytkowników. Więcej informacji na temat 5G znajdziesz w tym artykule.

Jakie warunki trzeba spełnić, aby skorzystać z 5G?

Warunkami koniecznymi do możliwości skorzystania z sieci 5G przez Klienta są: – dostęp do transmisji danych oraz dostęp do sieci 5G, – posiadanie sprzętu umożliwiającego transmisję danych w technologii 5G, – posiadanie środków na koncie głównym i/lub aktywny pakiet z internetem w technologii 5G. Więcej informacji na temat warunków korzystania z technologii 5G znajdziesz w tym artykule.

Czy 5G jest bezpieczne?

Tak. Sieć 5G wykorzystuje rozwiązania techniczne, które były już wcześniej wykorzystywane w LTE. Budowa sieci 5G odbyła się w oparciu o dopuszczalne normy PEM przygotowane przez Ministerstwo Zdrowia i Ministerstwo Cyfryzacji. Nowe normy są zgodne z europejskim standardem i zaleceniami Międzynarodowej Komisji ds. Ochrony Przed Promieniowaniem (ICNIRP) i Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Jeśli masz wątpliwości, zapoznaj się z materiałami przygotowanymi przez Ministerstwo Cyfryzacji na temat pola magnetycznego i jego oddziaływania.

Gdzie jest dostępny zasięg 5G w Polsce?

5G dostępne jest już w wielu miastach w Polsce. Sprawdź mapę zasięgu.

Co zyskasz dzięki 5G?

Zyskasz większą prędkość przekazywania danych, zminimalizujesz ryzyko wystąpienia opóźnień, będziesz mieć lepszą jakość połączeń i internetu, zarówno w domu jak i na wielu urządzeniach jednocześnie.

Czy sieć lajt mobile ma 5G?

Tak, w lajt mobile możesz korzystać z technologii 5G w wybranych ofertach na abonament, ponieważ naszym partnerem technologicznym jest sieć Plus. Poznaj ofertę.

Mapa zasięgu

Mapa zasięgu sieci Plus (korzystamy z tych samych nadajników). MAPA

Z jakiego zasięgu korzysta lajt mobile?

lajt mobile działa w oparciu o zasięg sieci Plus. Korzystamy z tych samych nadajników.
Panel Klienta Online - Zarządzanie usługami 100% online

Co to jest serwis lajt-online?

Serwis lajt-online jest Panelem Klienta, dzięki któremu masz bieżący podgląd swoich usług w naszej sieci. Wystarczy założyć konto w Panelu, a będziesz mógł wykonywać czynności takie jak: podgląd i opłacanie faktur, sprawdzanie zużycia Internetu w ramach posiadanego pakietu, dostęp do billingów, włączenie i wyłączenie usług, zamówienie dodatkowego pakietu internetu w abonamencie, złożenie dyspozycji zmiany planu taryfowego, zgłoszenia techniczne, sprawdzanie stanu konta oraz liczbę doładowań w usłudze na kartę.

Jak zarejestrować się do Panelu Klienta lajt-online.pl?

Aby założyć konto, musisz wprowadzić numer telefonu, na który ma być założone konto. Numer musi być aktywny w naszej sieci. Na ten numer dostajesz SMS-a z kodem do założenia konta, następnie wpisujesz hasło i zatwierdzasz.

Jak zalogować się do Panelu Klienta lajt-online?

Logowanie się do Panelu lajt-online jest bardzo proste. Poniżej znajduje się instrukcja. Krok 1. Wejdź na stronę www.lajtmobile.pl. Krok 2. Kliknij “Zaloguj się” w prawym, górnym rogu. Krok 3. Na ekranie wyświetli Ci się okienko, w którym należy wpisać numer telefonu, na który chcesz się zalogować (numer musi należeć do sieci lajt mobile). Krok 4. Kliknij “Dalej”. Krok 5. Wpisz hasło i kliknij “Dalej”. Gotowe! Jesteś zalogowany do swojego konta w Panelu Klienta lajt-online.pl.

Jak sprawdzić stan konta w Panelu Klienta?

Stan konta w Panelu Klienta widoczny jest od razu po zalogowaniu w sekcji „Mój numer”.

Jak zapłacić za fakturę w Panelu Klienta?

Krok 1. Zaloguj się do Panelu Klienta na numer, w którym chcesz opłacić fakturę. Krok 2. Na stronie zaraz po zalogowaniu, w zakładce “MOJE KONTO” zobaczysz “Mój numer”, przy którym widnieje kwota do opłacenia. Krok 3. Kliknij “Doładuj i zapłać” i dokonaj płatności. Gotowe!

Jak doładować konto w Panelu Klienta?

Krok 1. Zaloguj się do Panelu Klienta na numer, który chcesz doładować. Krok 2. Znajdź zakładkę “Doładowania” w górnym menu lub znajdź “Doładuj konto” na stronie głównej, zaraz po zalogowaniu. Krok 3. Wypełnij formularz i dokonaj płatności.
Roaming - Zasady działania,opłaty w UE

Ile kosztuje minuta w Roamingu UE?

Jeżeli w ramach planu taryfowego w kraju posiadasz nielimitowane połączenia do sieci komórkowych i stacjonarnych, to znaczy, że zgodnie z zasadą roam like at home, możesz bezpłatnie wykonywać połączenia do wszystkich sieci komórkowych i stacjonarnych w Polsce będąc na terenie UE. Pamiętaj, aby zachować zniżkę na abonament w ramach Bonusu Krajowego, należy wykonać maksymalnie do 50 min. wymiennych na 50 SMS-ów. Więcej informacji na temat kosztów wykonywania połączeń znajdziesz w Cenniku Usług Dodatkowych dla usługi w abonamencie oraz w Cenniku Usług Przedpłaconych Komórkowych dla usługi na kartę. Cenniki dostępne są w zakładce Dokumenty.

Czy mam aktywny Roaming?

Roaming w usługach na abonament Usługa roamingu na usługi głosowe jest aktywna automatycznie. Jeżeli nie możesz wykonać połączenia, wyślij zgłoszenie po zalogowaniu się do Panelu Klienta lub prześlij wiadomość e-mail na adres: [email protected]. Usługę roamingu na transfer danych włączysz/wyłączysz poprzez Panel Klienta, w zakładce Usługi, bez konieczności kontaktu z BOK. Możesz również zgłosić dyspozycję poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta. W tym celu wyślij zgłoszenie po zalogowaniu się do Panelu Klienta lub prześlij wiadomość e-mail na adres: [email protected]. Roaming na transfer danych będzie aktywny do momentu, gdy zgłosisz dyspozycję o ewentualne wyłączenie. Roaming w usługach na kartę Usługa roamingu na usługi głosowe jest aktywna automatycznie. Jeżeli nie możesz wykonać połączenia wyślij zgłoszenie po zalogowaniu się do Panelu Klienta lub wysyłając wiadomość e-mail na adres: [email protected]. Usługa roamingu na transfer danych poza granicami kraju nie jest dostępna dla Użytkowników usługi na kartę. Natomiast w przypadku oferty na kartę połączenia i wiadomości SMS są tak samo płatne, jak w kraju mimo wyłączonego pakietu – przy założeniu, że wykonywane połączenia i wysyłane wiadomości są na numery polskie.

Czym jest Bonus Krajowy?

Bonus Krajowy jest to rabat na abonament w wysokości 20,00 zł brutto. Bonus Krajowy obejmuje wszystkich nowych Klientów, którzy chcą korzystać z naszych usług w Polsce lub w krajach Unii Europejskiej na poniższych zasadach: Bonus Krajowy jest przyznawany na każdy okres rozliczeniowy, gdy korzystasz z usługi w kraju oraz na każdy kolejny okres rozliczeniowy, gdy w roamingu UE: wykorzystujesz do 50 minut na połączenia wychodzące (minuty są wymienne na 50 SMS-ów), transfer danych wyniesie do 1 GB, liczba MMS-ów wyniesie zero (czyli, jeśli nie wysyłasz MMS-ów), korzystasz z pakietu internetowego roamingowego na terenie UE w jednej z 4 opcji: 500 MB – 15,00 zł 1 GB – 25,00 zł 2 GB – 40,00 zł 5 GB – 100,00 zł. Bonus Krajowy nie jest przyznawany w przypadku, gdy chcesz korzystać z usługi roamingu w UE na poniższych zasadach tylko w danym okresie rozliczeniowym: wykorzystasz więcej niż 50 min. wymiennych na 50 SMS-ów, korzystasz z limitu więcej niż 1 GB w ramach transferu danych z pakietu krajowego, wysyłasz MMS-y. Bonus Krajowy nie zostanie przyznany tylko w danym okresie rozliczeniowym. W każdym następnym miesiącu możesz otrzymać Bonus Krajowy.

1. Jak sprawdzić, ile GB mogę wykorzystać w Roamingu w UE?

Informacje o liczbie GB, dostępnych w roamingu UE znajdziesz w dokumencie Limit roamingowy na transmisję danych w Strefie 1, znajdującym się w zakładce Dokumenty. Wystarczy, że znajdziesz wysokość opłaty abonamentowej, jaką obecnie płacisz w lajt mobile – dla której wskazano właściwy pakiet GB w roamingu UE. Pomoc możesz także uzyskać na czacie lajt mobile lub pisząc wiadomość na adres: [email protected].

2. W jaki sposób mogę dokupić pakiet internetu w Roamingu UE?

Zaloguj się w Panelu Klienta i skorzystaj z formularza kontaktowego. Wyślij wiadomość e-mail na adres: [email protected]. Zadzwoń na naszą infolinię. Informacje o pakietach znajdziesz w Pakietach i Usługach.

3. Korzystam z pakietu GB w UE. Czy wpływa to na mój pakiet w kraju? Pakiet roamingowy jest niezależny od krajowego.

4. Jak zablokować rozmowy międzynarodowe?

Są dwie opcje na zablokowane połączeń międzynarodowych. Skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta pod numerem: 727 700 700 i zleć aktywację blokady Zgłoś dyspozycję w swoim Panelu Klienta.
Faktury i płatności - Jak czytać fakturę? Podgląd faktur

Jak opłacić fakturę? Fakturę możesz opłacić na dwa sposoby: za pomocą Panelu Klienta lajt-online.pl; poprzez tradycyjny przelew bankowy na indywidualny numer konta bankowego. Pamiętaj, że każdy Klient posiada swój indywidualny numer konta do wpłat. Widoczny jest on na fakturze oraz w Panelu Klienta.

Jak włączyć e-fakturę? Jeżeli chcesz zrezygnować z faktur papierowych i zamienić je na e-faktury, wystarczy wysłać do nas zgłoszenie poprzez Panel Klienta lajt-online.pl. Wybierz temat zgłoszenia “FAKTURY I PŁATNOŚCI/e-faktura”. Możesz również po prostu wysłać e-maila z takim zgłoszeniem na [email protected].

Jak będę otrzymywać e-faktury? Każdego miesiąca będziesz otrzymywać e-fakturę na osobiste konto w Panelu Klienta lajt-online.pl oraz na adres e-mail (który podany jest w umowie) do około 10 dnia każdego miesiąca. Pamiętaj, że może się zdarzyć, iż e-mail trafi do zakładki SPAM w Twojej skrzynce, dlatego warto tam zaglądać.

Jak zamówić duplikat faktury? Duplikat faktury możesz zamówić na dwa sposoby: Sposób 1. Wyślij zgłoszenie z Panelu Klienta (wybierz temat “FAKTURY I PŁATNOŚCI/Duplikat faktury). Sposób 2. Wyślij wiadomość e-mail na [email protected].

Dlaczego kwota na fakturze jest wyższa? Przyczyn takiej sytuacji może być kilka. Najczęstszym powodem jest to, że okres rozliczeniowy dla każdego Klienta jest taki sam i jest to okres od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca. Jeżeli numer został aktywowany i pierwszy okres rozliczeniowy jest niepełny, pierwsza faktura posiada wyższą opłatę, proporcjonalnie wyliczoną od kwoty abonamentu podstawowego za czas, w którym numer był aktywny. Informacja o billingu W przypadku wyższej opłaty na fakturze należy zalogować się do Panelu Klienta i sprawdzić billing w celu weryfikacji zużycia usług. W innych przypadkach prosimy o przesłanie zgłoszenia przez Panel Klienta lub na [email protected]. Dzięki zgłoszeniu będziemy mogli sprawdzić, czy poprawnie naliczono opłaty.

Jak i gdzie mogę doładować konto? Konto możesz doładować na trzy sposoby: przez naszą stronę www.lajtmobile.pl (wejdź w zakładkę “Karta” i wybierz “Doładuj konto”), przez Panel Klienta lajt-online.pl; za pomocą kodów doładowujących sieci Plus.

Co zrobić w sytuacji, gdy na moim koncie widnieje nadpłata? Nie musisz z nią nic robić. Nadpłata będzie widoczna na Twoim koncie abonenckim i zostanie zaksięgowana na poczet przyszłych płatności. Możesz również wydać dyspozycję zwrotu nadpłaty poprzez odpowiedni wniosek “WNIOSEK KLIENTA – ZWROT NADPŁATY/BŁĘDNEJ WPŁATY”. Przy składaniu wniosku należy wskazać numer rachunku bankowego, na jaki nadpłata ma zostać zwrócona.

Jakie opłaty zobaczę na pierwszej fakturze? Pierwsza faktura będzie wyższa, ponieważ doliczona zostanie jednorazowa opłata aktywacyjna za usługi w sieci lajt mobile. Dodatkowo, na pierwszym rachunku istnieje możliwość doliczenia kwoty abonamentu, proporcjonalnie od dnia aktywacji numeru w sieci lajt mobile, do pierwszego dnia bieżącego okresu rozliczeniowego. W przypadku, gdy numer aktywuje się w połowie miesiąca, za ten okres nie wystawiamy faktury w tym samym miesiącu. Dopiero faktura za następny miesiąc będzie zawierać pełną kwotę abonamentu za nowy okres rozliczeniowy oraz zaległą kwotę, proporcjonalną za poprzedni miesiąc.

Jak czytać fakturę?

Numer Abonenta Każdy Klient ma przydzielony indywidualny numer, który potrzebny jest podczas kontaktowania się z Biurem Obsługi Klienta lajt mobile. 2. Opłaty abonamentowe Czyli stałe opłaty miesięczne za każdy numer abonencki. Są one naliczane zgodnie z Cennikiem przydzielonym dla danego planu taryfowego (bez uwzględnienia rabatów). Opłata abonamentowa jest naliczana z góry, a połączenia są naliczane za dany miesiąc. Uwaga! Pierwsza faktura zawiera dwie opłaty abonamentowe: pierwsza naliczana jest za okres, w którym usługa została już zrealizowana, natomiast druga naliczana jest za następny okres z góry. Każda kolejna faktura zawiera opłatę abonamentową naliczaną z góry za następny okres. 3. Opłata brutto Jest to kwota, którą Klient powinien uregulować zgodnie z fakturą, która zawiera opłatę netto oraz należny podatek VAT. Pamiętaj, że pierwsza faktura może mieć podwyższoną kwotę abonamentu ze względu na to, że opłacasz swój abonament “z góry”, a także w przypadku aktywacji nowej usługi w miesiącu poprzedzającym. Do abonamentu płaconego “z góry”, będzie doliczona opłata proporcjonalna za część miesiąca, w którym nastąpiła aktywacja usługi. 4. Numer rachunku do wpłat Klient może zapłacić fakturę za pomocą przelewu na podany numer konta, który jest indywidualnym numerem rachunku. 5. Saldo Jest to stan rozliczeń między Klientem a Operatorem. Saldo końcowe dodatnie oznacza niedopłatę, czyli płatność do uregulowania przez Klienta. Natomiast saldo końcowe ujemne oznacza nadpłatę, którą Klient powinien uwzględnić przy regulowaniu zaległości. 6. Płatność do dnia Jest to termin, do którego płatność powinna wpłynąć na rachunek bankowy Operatora. Płatności powinny być dokonywane na podany na fakturze indywidualny numer rachunku bankowego. 7. Druk przelewu Wzór gotowego druku przelewu do wykorzystania tradycyjnego sposobu płatności. faktura lajt mobile

Kody USSD

USSD (ang. Unstructured Supplementary Service Data) - w Polsce bardziej nazywana jako: szybkie kody, krótkie kody, ekspresowe kody lub kody USSD.

Specjalne sekwencje kodów służą one wymianie informacji pomiędzy użytkownikiem telefonu komórkowego a siecią komórkową. Dzięki nim można w szybko sposób zarządzać usługami, kontem, uzyskać informacje od swojego operatora.

Najczęściej wykorzystywane są do sprawdzenia stanu konta, obecnej taryfy, własnego numeru telefonu czy pozostałych minut bądź SMS-ów/MMS-ów lub danych pakietowych (Internetu).


Krótkie kody USSD dla Lajt mobile

*136# - Sprawdzenie stanu i ważności pakietów
*100# - Sprawdzanie stanu konta
101# - Sprawdzenie aktywnych usług
*122*11# - Włączenie poczty głosowej
*122*00# - Dezaktywacja poczty
*122# - Sprawdzenie statusu poczty głosowej
*101*11*01# - Aktywacja roamingu
*101*00*01# - Dezaktywacja roamingu
*111*numer_telefonu# - Inicjowanie połączeń w roamingu
*101*11*02# - Aktywacja usługi (Dostęp do internetu)
*101*00*02# - Dezaktywacja usługi (Dostęp do internetu)
*101*11*24# - Uruchomienie bezpłatnego dostępu do LTE
*101# - Sprawdzenie stanu usługi LTE
**61*+48xxxxxxxxx# - Aktywacja – nie odbierasz połączeń
**62*+48xxxxxxxxx# - Aktywacja – Twój numer jest nieosiągalny
**67*+48xxxxxxxxx# - Aktywacja – Twój numer jest zajety
**21*+48xxxxxxxxx# - Aktywacja – przekazywanie polaczeń we wszystkich powyżej przypadkach
##61# - Dezaktywacja – nie odbierasz połączeń
##62# - Dezaktywacja – Twój numer jest nieosiągalny
##67# - Dezaktywacja – Twój numer jest zajety
##21# - Dezaktywacja – przekazywanie polaczeń we wszystkich powyżej przypadkach
*125# - Sprawdzenie ważności konta dla połączeń przychodzących lub wychodzących
*105*10# - Zmiana języka komunikatów na język polski
*105*20# - Zmiana języka komunikatów na język angielski
*101*11*06# - Aktywacja usługi (włączenie blokady)
*101*00*06# - Dezaktywacja usługi (wyłączenie blokady)
*101*11*03# - Aktywacja usługi (Wideorozmowa)
*101*00*03# - Dezaktywacja usługi (Wideorozmowa)

Technologie: GPRS, UMTS, LTE


Każdy kolejny standard transmisji jest rozszerzeniem poprzedniego chyba, że napisano inaczej.
Przedstawione poniżej prędkości są rozumiane w domyśle jako prędkości pobierania danych


GPRS (2G) – prędkość do 53,6 kb/s
EDGE (2,5G) – prędkość do 236,8 kb/s
UMTS (WCDMA, 3G) - prędkość do 384 kb/s
HSDPA – prędkością do 14,4 Mb/s
HSUPA (rozszerzenie UMTS) - prędkością do 5,76 Mb/s
HSPA (3,5G – HSDPA + HSUPA) - prędkość do 14,4 Mb/s oraz do 5,76 Mb/s (wysyłanie)
HSPA+ (rozszerzenie UMTS) - prędkość do 28,8 Mb/s oraz do 5,76 Mb/s (wysyłanie)
HSPA+ DC (rozszerzenie UMTS) - prędkość do 56 Mb/s oraz do 22 Mb/s (wysyłanie)
LTE (4G - następca 3G) - prędkości do 100 Mb/s (docelowo 300 Mb/s) oraz do 50 Mb/s (wysyłanie)
5G - prędkości do 20 Gb/s w łączu do terminala (pobieranie – download) oraz do 10 Gb/s (wysyłanie - upload)

Proxy

Serwer pośredniczący (oprogramowanie lub serwer z odpowiednim oprogramowaniem), które dokonuje pewnych operacji (zwykle nawiązuje połączenia) w imieniu użytkownika.

Dlaczego warto korzystać z proxy?


Najważniejszym punktem jest wzrost bezpieczeństwa, ponieważ najprościej rzecz ujmując łączenie z danym serwisem (stroną www) następuje nie z naszego IP ale innego pośredniczącego (IP proxy) więc w ten sposób uniemożliwiamy zbieranie cennych informacji o naszych preferencjach przez różnego rodzaju boty i inne systemy reklamowe.

Zalety proxy:

  • dużo krótszy czas oczekiwania na załadowanie się strony WWW (gdyż jest ona ściągana z blisko położonego serwera w sieci W3cache, który przeważnie używa szybkich łącz o wysokiej przepustowości)
  • serwer proxy ma lepsze łącza, niż bezpośrednie korzystanie z docelowego serwera – jeśli jest on wolny
  • zmniejszenie przepływu danych na dalekich dystansach (odciążenie słabszych łącz internetu)
  • jeśli ktoś przed nami pobierał te same strony lub inne zasoby przez dany serwer proxy, to nasz komputer ściągnie ją z proxy od razu
  • ukrywanie adresu IP komputera na którym pracujemy

Rodzaje proxy:

  • Proxy wysoce anonimowe (L1) - ukrywa nasze IP i fakt realizowania zapytania poprzez proxy
  • Proxy anonimowe – ukrywa nasze IP, ale identyfikuje się jako proxy
  • Proxy transparentne – nie ukrywa naszego IP i identyfikuje się jako proxy (ale przyśpiesza szybkość łączenia)

Tabela pobierania

Sprawdź jak długo będziesz pobierał dany plik przy twoim łączu internetowym. Czas pobierania wyrażony jest w minutach

Łącze100MB700MB4,7GB
256 kb53,33373,332184,53
512 kb26,67186,671092,27
1 mb13,3393,33546,13
2 mb6,6746,67273,07
3 mb4,4431,11182,04
4 mb3,3323,33136,53
5 mb2,6718,67109,23
6 mb2,2215,5691,02
7 mb1,913,3378,02
8 mb1,6711,6768,27
9 mb1,4810,3760,68
10 mb1,339,3354,61
15 mb0,896,2236,41
20 mb0,674,6727,31
25 mb0,533,7321,85
30 mb0,443,1118,2
40 mb0,332,3313,65
50 mb0,271,8710,92
60 mb0,221,569,1
70 mb0,191,337,8
80 mb0,171,176,83
90 mb0,151,046,07
100 mb0,130,935,46
120 mb0,110,784,55
150 mb0,090,623,64
200 mb0,070,472,73

Download, Upload, Ping

Czyli trzy pojęcia składające się na wynik testu łącza internetowego

Download- szybkość pobierania z sieci danych na twoje urządzenie wyrażana zazwyczaj w Mbit/s.

Upload - szybkość wysyłania do sieci.

Ping - szybkość odpowiedź (liczona w milisekundach). Im mniej tym lepiej. Czyli jak szybko "reaguje nasza sieć" (ile muszę czekać).


PS. Zazwyczaj w warunkach domowych (Internet domowy) prędkość pobierania względem wysłania jest wyższa gdyż jest to zazwyczaj łącze asymetryczne a użytkownik jest zainteresowany aby jak najszybciej pobierać z sieci (np. wczytywanie stron www). Łącze symetryczne więc ma taką samą szybkość pobierania i wysyłania Prędkość wysyłania przydatna jest w przypadku "wgrywania" danych na zewnętrzne serwery np. upload zdjęć, filmów itp.