Konsultant SEO – w czym może Ci pomóc?

Artykuł gościnny
13 lipca 2021 2428

Prowadzenie firmy w sieci w tych czasach to bardzo trudne zadanie. Nie wystarczy tylko postawienie strony internetowej, dodanie kilku produktów i ewentualnie prowadzenie bez pomysłu bloga, który na dodatek nie będzie zoptymalizowany pod kątem treści. Dzisiaj konkurencja w sieci jest na tyle duże, że ciężko obejść się bez specjalistycznych metod docierania do klientów. Zawierają się one rzecz jasna w marketingu internetowym, jednak ważną kwestią jest to, aby mieć odpowiednią wiedzę i doświadczenie jak to robić. Najlepszym sposobem dotarcia do nowych klientów oraz budowania świadomości marki wśród lokalnej społeczności jest pozycjonowanie stron. Jest to trudne zadanie, wymagające sporo czasu i pracy. Dlatego nie warto tego robić samodzielnie a skorzystać z konsultacji SEO, która pokaże, co i jak zrobić, aby wybić się ponad konkurencję.

Specjalista SEO – skuteczne pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron to proces, który jest czasochłonny, ale w dłuższej perspektywie czasu daje bardzo dobre rezultaty. Podzielić je można na pozycjonowanie lokalne i szerokie. Od tego, które zostanie wybrane zależy między innymi dobór słów kluczowych i opracowanie strategii link buildingu. Obecnie coraz więcej firm decyduje się na to, aby wdrożyć takie działania z dziedziny marketingu internetowego, w celu dotarcia do nowych klientów i poszerzenia rynków zbytu oferowanych produktów i usług.

Samodzielne pozycjonowanie stron nie jest najlepszym wyborem, jeśli nie ma się specjalistycznej wiedzy. Dlaczego? Mimo że pozornie wygląda to wszystko na łatwe, to w rzeczywistości jest całkiem odmiennie. Pozycjonowanie stron internetowych musi uwzględniać wiele czynników, ale także nie jest bez znaczenia doświadczenie. Google przedstawia webmasterom wytyczne do procesu pozycjonowania, ale nie wszystkie. Dlatego osiąganie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest trudne.

Nie mając wiedzy i doświadczenia można zaszkodzić swojej stronie internetowej. Na szczęście swoją pomocą służy konsultant SEO. Specjalista z branży SEO to osoba, która potrafi rzetelnie opracować strategię niezbędną do wypromowania marki w sieci, a także do pozyskania nowych klientów. Co w jego przypadku jest istotne? Czym się zajmuje specjalista SEO? Praktycznie tym samym co agencja SEO, ale z tą różnicą, że nie działa w oparciu o jeden uniwersalny schemat dla każdego klienta. Zamiast tego podchodzi w pełni indywidualnie do każdego projektu, dzięki czemu może osiągać lepsze wyniki.

Czym zajmuje się konsultant SEO?

Praca konsultanta SEO nie należy do najłatwiejszych, ale pozycjonowaniem nie zajmują się osoby, które tego nie czują. W pierwszej kolejności konsultant SEO przeprowadza rzetelny Audyt SEO, który ma na celu wskazać mocny i słabe strony danej witryny www. Dzięki temu można sprawdzić, gdzie należy na nieść poprawki, a gdzie jest to zbędne. Najczęstsze są błędy natury technicznej, jak złe adresy URL, brak optymalizacji treści, czy też brak przekierowań na podstronach, które tego wymagają.

W następnym kroku pozycjonowania Twojego biznesu specjalista SEO podejmuje się optymalizacji stron, które zawierają się w obrębie witryny. Poprawiane są adresy URL na przyjazne i zawierające słowa kluczowe, a także wszystkimi innymi błędami technicznymi, które są w witrynie internetowej. Często w parze z optymalizacją idzie także content marketing. Wartościowe treści, które są także angażujące dla odbiorców pozwalają robotom Google wyżej oceniać stronę internetową. Poza tym content marketing to także odpowiedni dobór słów kluczowych, które sprawiają, że widoczność strony rośnie. To z kolej przekłada się na zwiększenie się ruchu w serwisie, czego następstwem może być większa sprzedaż oferowanych produktów, czy też usługi.

Wszystkie działania SEO na rzecz sklepów internetowych i stron firm wspierane są kompleksową strategią pozyskiwania linków przychodzących. Link building w e-commerce jest niezwykle istotny. Dzięki wartościowym linkom strona jest wyżej w wyszukiwarce Google i ma większy autorytet. Spoza działań SEO konsultant SEO także organizuje kampanie reklamowe w Google Ads. Nie można również zapominać o social media, które w obecnych czasach są bardzo ważne i pomagają w interakcji z potencjalnymi klientami.

Czy warto korzystać z konsultacji SEO? Jak konsultacje SEO mogą wpłynąć na promocję marki?

Konsultacje SEO z pewnością mogą przyczynić się do tego, że zyskasz większą świadomość na temat Twojego biznesu. Pozycjonowaniem stron zajmują się zarówno agencje, jak i freelancerzy. Można jednak zobaczyć, że są pewne różnice między nimi. W przypadku agencji zawiera się umowę długoterminową, a sam proces pozycjonowania, czy też optymalizacja strony internetowej często opiera się na jednym schemacie. Freelancer działa z kolei inaczej. Do każdego projektu podchodzi w sposób indywidualny, dokonuje rzetelnego przeglądu konkurencji, ale ze względu na to, że działa sam, jego praca zajmuje więcej czasu. Więcej na temat skutecznego konsultanta SEO możesz przeczytać na: https://rankarchitects.com/pl/konsultant-seo/.