Podjęcie decyzji miejscu, w którym znajdzie się cała infrastruktura naszej firmy nie należy do zadań łatwych. Powinna być ona dokładnie przemyślana i uwzględniać wszystkie za i przeciw, branych przez nas pod uwagę, rozwiązań.
Jeżeli zechcemy stworzyć własną aplikację zarządzania zasobami firmy w ramach własnego środowiska, musimy się liczyć z nie lada wyzwaniem. Nie wystarczy bowiem dobrze napisany system CRM z kodem bez najmniejszych błędów. Niezbędne jest także zapewnienie mu odpowiedniego zaplecza, aby cała praca, włożona w przygotowanie systemu, nie poszła na marne. Połączenie obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa oznacza konieczność stworzenia środowiska integrującego działania offline oraz online, z uwzględnieniem wszystkich struktur firmy. Aby takie rozwiązanie miało szansę zadziałać, musimy zadbać także o odpowiedniej przepustowości serwery – nigdy jeden ze względu na ryzyka awarii i konieczność tworzenia kopii zapasowych danych. Zapewnienie właściwej dystrybucji ruchu, odpowiednio zbudowane filtry zabezpieczające przed atakami z sieci zewnętrznej, przestrzenie przeznaczone dla baz danych, czy serwery, na których gromadzone będą „ciężkie” dane po to, aby nie obciążać serwera głównego.
Warto sobie zadać pytanie, czy jest sens tworzenia tak rozbudowanej struktury wewnątrz już istniejącej, która swoje działania skupia na zupełnie innym obszarze? Co innego, jeżeli prowadzimy własny software house świadczący usługi cloudowe. Ale wówczas nasza wiedza i doświadczenie eliminują dylematy dotyczące przestrzeni, na której powinna zostać zbudowana infrastruktura firmy.
Na szczęście obecne rozwiązania technologiczne zdejmują z nas ciężar podejmowania trudu budowania własnego zaplecza informatycznego. Wśród dostępnych na rynku usług hostingowych i ofert programistycznych znajdziemy wiele rzetelnych developerów i software house’ów, którzy zapewnią nam stabilną przestrzeń dla prowadzenia działań, budując dedykowane aplikacje dokładnie dopasowane do naszych oczekiwań oraz potrzeb naszego biznesu. Dzięki takiej możliwości możemy zminimalizować koszty, ponoszone na utrzymywanie przestrzeni informatycznej, zapewnienia specjalistycznego sprzętu oraz odpowiednich specjalistów, którzy zadbają o administrację, obsługę czy konserwację. Aplikacje webowe czy mobilne zlokalizowane w chmurze wymagają dostępu do sieci Internet, aby możliwa była praca na bieżących danych czy zarządzanie komunikacją z klientem lub sama sprzedażą. Jednak jest to nieporównywalnie bardziej wygodne rozwiązanie. Specjaliści z firmy informatycznej dbają o stabilność stworzonego przez nich oprogramowania oraz przestrzeń, w której się ono znajduje, dzięki czemu my, możemy skupić całość naszej uwagi na rozwijaniu prowadzonego przedsiębiorstwa.
#Artykuł sponsorowany