Zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się aktualnie na przeniesienie choć części swojej działalności do sieci. Łatwo dowieść, że w ten sposób zwiększamy szansę na promocję sklepu bądź innych, oferowanych przez nas usług. Pozwala to również zachować biznes i część przychodów w razie pojawienia się takich wydarzeń, jak chociażby pandemia. Skupiając się wyłącznie na sklepach internetowych podpowiemy, w jaki sposób oraz przy użyciu jakich narzędzi najlepiej zarządzać witryną i mieć pełną kontrolę nad jej funkcjonowaniem.
Nie oszukujmy się, mało kto w tych czasach używa jeszcze klasycznego języka HTML i CSS do tworzenia stron. Mowa oczywiście o użytku bezpośrednim, gdyż pośrednio oparte są na nim wszystkie systemy CMS.
To właśnie z nich korzystamy najczęściej przy tworzeniu strony. Mają one za zadanie utworzyć nam witrynę w sposób graficzny, co jest zdecydowanie mniej czasochłonne niż pisanie kodu. Oczywiście, również wymaga to umiejętności, przez co najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów. Najczęściej wybieranym systemem zarządzania treścią w kontekście sklepów internetowych jest PrestaShop. Dzięki temu oprogramowaniu będziemy w stanie nie tylko stworzyć przejrzystą stronę z pełnym opisem i nienaganną funkcjonalnością, ale również dostaniemy panel sterowania i możliwość swobodnego edytowania treści.
W połączeniu z odpowiednim hostingiem, wszystkie informacje dotyczące zakupu poszczególnych produktów będą zapisywać się na bazie danych.
Oczywiście, możliwe jest hostowanie strony na własną rękę. Wiąże się to jednak z koniecznością posiadania trwale włączonego komputera. O ile nie prowadzimy ogromnej korporacji i nie potrzebujemy własnej serwerowni, o tyle lepiej skorzystać z hostingu zewnętrznego. Dzielimy go na hosting współdzielony, VPS, dedykowany bądź w chmurze.
Nie mniej jednak, w kontekście prowadzenia sklepu na systemie e-commerce, najkorzystniej jest dobrać hostowanie współpracujące z konkretnym CMS. W przypadku naszego wcześniejszego wyboru, najrozsądniejszym rozwiązaniem okaże się hosting pod prestashop. Tylko ten wybór zapewni nam pełne zgranie i niezawodność.
Biznes w sieci to wciąż biznes i działa tak samo jak przy stacjonarnym jego prowadzeniu. Bez jakiejkolwiek reklamy ukazującej, gdzie znajduje się sklep, nie mamy co liczyć na zbyt wielu klientów. Pewne jest natomiast, że konkurencja w internecie jest dużo wyższa, ale i więcej jest metod promocji. Posiadając odpowiednią ilość czasu i chęci, możemy sami bezpłatnie promować swoją firmę, chociażby na zasadzie prowadzenia ciekawych mediów społecznościowych.
Chcąc wypłynąć nieco szerzej, można również zainwestować w reklamę Google Ads bądź skorzystać z nieco bardziej naturalnych usług pozycjonowania. Oczywiście, istnieją jeszcze metody mailingowe, jak np. newsletter. Każdy sposób na promocję swojego sklepu internetowego jest dobry. Najważniejsze jednak, aby zachować balans i nie wykorzystywać technik spamerskich.